Sök på ean nummret så ser du tillverkaren
 
  • Gilla
cola88
  • Laddar…
Ah, tack för det, visste inte att man skulle söka på EAN numret. Ändå hört att Barlinek ska vara för priset vettiga golv.

Är det ett problem att det bara är 1m långa bitar bortsett det uppenbara att det blir mer bitar. Skarvar syns väll inte lika mycket på 3-stav golv?
 
R Rejäl skrev:
Samma som byggmax säljer men bara 1m långa bitar..

[länk]
Eller skulle du tänka annorlunda med längden? :)
 
C cola88 skrev:
Eller skulle du tänka annorlunda med längden? :)
Mitt golv jag lade nu var 2,4 tror jag och måste ju säga att mot tidigare som var 1,8 så blir det en helt annan styvhet. Jag skulle personligen inte fundera på det med så korta bitar. Men det kan ju såklart fungera ändå..
 
  • Gilla
cola88 och 1 till
  • Laddar…
H
D Dr Benz skrev:
Mitt golv jag lade nu var 2,4 tror jag och måste ju säga att mot tidigare som var 1,8 så blir det en helt annan styvhet. Jag skulle personligen inte fundera på det med så korta bitar. Men det kan ju såklart fungera ändå..
Håller med! Med tillägg, skarvar syns även på 3 stav. Byggmax är väl inte det bästa stället att köpa parkettgolv, det finns rätt mycket skrivit om det på detta forum.
 
  • Gilla
Dr Benz och 1 till
  • Laddar…
H HEM2121 skrev:
Håller med! Med tillägg, skarvar syns även på 3 stav. Byggmax är väl inte det bästa stället att köpa parkettgolv, det finns rätt mycket skrivit om det på detta forum.
Tack för svaret. Då ska vi inte välja det kortare golvet, samma golv finns i normal långa bitar (https://www.stuvbutiken.com/produkt...ettgolv-decor-bianco-molti-ek-3-stav-mattlack). Är det byggmax som butik eller parketten i sig som fått kritik?
 
H
C cola88 skrev:
Tack för svaret. Då ska vi inte välja det kortare golvet, samma golv finns i normal långa bitar ([länk]). Är det byggmax som butik eller parketten i sig som fått kritik?
Byggmax men det är ju också kopplat till dåliga golv som har buktat sig osv. Jag hade köpt ett golv från ett känt märke, t.ex Berg o Berg, titta i någon av Bygghandlares butiker som har utställning så du ser golvet fysiskt.
 
H HEM2121 skrev:
Byggmax men det är ju också kopplat till dåliga golv som har buktat sig osv. Jag hade köpt ett golv från ett känt märke, t.ex Berg o Berg, titta i någon av Bygghandlares butiker som har utställning så du ser golvet fysiskt.
Jo, vi får fundera på det. Nackdelen är en stor skillnad i pris och när vi står inför en totalrenovering behöver vi kompromissa någonstans. Samt 1000kr/kvm för parkett med småbarn känns ju inte optimalt.
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
H
C cola88 skrev:
Jo, vi får fundera på det. Nackdelen är en stor skillnad i pris och när vi står inför en totalrenovering behöver vi kompromissa någonstans. Samt 1000kr/kvm för parkett med småbarn känns ju inte optimalt.
Det finns billiga märkesgolv i bygghandel också. Finns det inte inne så kan man beställa en provbit. Varför ett lackat golv? Med småbarn blir det märken som inte går att rätta till, välj ett oljat golv istället, märken kan du då ånga bort, några droppar vatten, en våt trasa och ett strykjärn. Oljat golv är lika lätt att tvätta av med vitsåpa och vatten som ett lackat golv. Vitsåpa i vattnet för att inte golvet ska gulna så fort. Alla golv gulnar oavsett om det är lackat eller oljat. På ett oljat golv ska man INTE använda trasor med microfiber, det blir statisk elektricitet som gör att träfibrerna reser sig med tiden. Vi har oljade golv i hela huset, aldrig mer lackade golv!
Det finns de som säger att lackade golv står emot fukt bättre, skitsnack säger jag, det finns skarvar i parkektten, där är det inte lackat. Vi har oljade golv, senaste inläggningen ca 10 år, råkade hälla ut 1-2 dl lackfärg på golvet, trodde att det skulle bli omslipning av golvet. Jag slevade upp färgen och torkade med våta trasor, all färg försvann, det syns inte ett spår efter färgen, inte ens i skarvarna.
 
Redigerat:
Vi hade tur och fick tag i ett Kährs för 350/kvm. Är så tacksam för detta.

Man känner att det är kvalitet.

Har tidigare köpt Nordic floor och det var absolut bra också men Kährs är bättre.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.