Jag ska sätta horisontala ribbor 28x45 runt min altan som går runt poolen för att bytta staket runt altanen. Stolpar sitter på plats 70x70 med 100cm cc.
Skulle behöva förslag på hur jag skulle på finurligt sett kunna bygga dessa i sektioner och framförallt fästa i stolparnaså de går att lyfta av på hösten. Anledning är att det blir väldigt trångt och svårt att skotta av pooltaket på vintern på långsidan som vätter mot utsidan av altanen. Vill ju att det också skal se estetiskt bra ut samtidigt som ett antal sektioner skall gå att lyfta av och ställa tex i garaget över vintern
 
RoTe
Jag hade gjort stolpar med spår integrerat och sedan bara lagt ner ribbor med distanser mellan, men det är ju svårare när du redan har stolparna.
 
RoTe RoTe skrev:
Jag hade gjort stolpar med spår integrerat och sedan bara lagt ner ribbor med distanser mellan, men det är ju svårare när du redan har stolparna.
Mycket tacksam för ditt förslag. Ja jo det skulle ju funka men som sagt stolpar på plats och blir krångligt att fräsa ut dem på plats. Samtidigt vill jag har ribborna på utsidan av stolparna eftersom det är så jag kommer ha de runt resten av altanen. Dessutom hade jag tänkt ha överliggare för att ytterligare krångla till det
 
T
Har du kollat regelverket för staket runt pool? Horisontella ribbor gör att barn kan klättra på staketet och är en risk.
 
T Testarn skrev:
Har du kollat regelverket för staket runt pool? Horisontella ribbor gör att barn kan klättra på staketet och är en risk.
Taket på poolen förhindrar att barn som förvirrar sig in på vår tomt ramlar i så det löser det skyddsproblemet. Oavsett stakettyp kan ju barn klättra och göra illa sig så ser inte ett problem där men tack för din omtanke
 
  • Gilla
Testarn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.