hej, behöver stora volymer självhäftande fönsterlist till torpet, var finns det billigt i större längder ? behöver runt 50 Meter tror jag.
 
självhäftande fönsterlist blir aldrig billigt eftersom limmet släpper och du måste köpa ny stup i kvarten. Köp silikonlist (o-list som är talkad inuti - inget EPDMgummi!) som du sätter fast med silikon.

Åk förbi Leif Arvidsson i Bromma så hjälper de dej.
http://www.leifarvidsson.se/
 
nu råkar jag vara precis så dumsnål ;)

det blev billig p-list i epdm 2*25, clas ohlson hade när jag ändå köpte julklapp åt svågern. få se hur långt det räcker. En häftklammer i varje ända så sitter de tills det är målningsdags nästa gång....
 
Ja, är man dumsnål så är självhäftande EPDM-list helt rätt. hehe.
När den väl släpper och går sönder så vet du iallafall var du ska åka för att få rätt grejor. Lycka till.
 
Det ska bara sitta till nästa ommålning, kanske i sommar. Färgen släpper nog före listen i alla fall.

Ska väl måla fönstren igen om 10 år (om det blir gjort i sommar) och om man satt fast list med silikonlim hurih*lskotta får man bort det sen ? Silikonlim är ju helt "immunt" mot färg!
 
Du behöver ju inte renskrapa i det karminnerhörnet där listen sitter varje gång du målar om fönstret. Troligen är det väl utsidan av fönstret som far mest illa. Inte totalrenoverar man fönstren var 10:e år.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.