Hej!
Vi har under en tid märkt att vår tvättmaskin "smäller" vid sköljningen. Lyckades få det på film för en gång skull.
- Vad kan det bero på och kan man göra något åt saken?
- Kan jag fortsätta använda tvättmaskinen eller måste det åtgärdas?

Jag tror tvättmaskinen är 5-7 år gammal.

Tack för hjälpen.

 
Vilken modell är det på LG:n?

Är det när den börjar fylla på vatten / när den stoppar vattenfyllningen / när den ska börja rotera trumman / när den vänder håll på trumman / ... ?
 
  • Gilla
reblu
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Vilken modell är det på LG:n?

Är det när den börjar fylla på vatten / när den stoppar vattenfyllningen / när den ska börja rotera trumman / när den vänder håll på trumman / ... ?
Det ser ut som att det är när den ska vända håll, som du föreslog.

Det är LG F1443KDS 11kg Steam direct drive.
 
När jag själv snurrar i trumman märker jag nu ett skramlande ljud..

Jag undrar är det här något man kan laga? Eller är det dags att kolla på en ny tvättmaskin?

 
B
Trumfjäder som lossnat så trumman slår i vid uppvarvning?
 
B
Edit:Ska ju vara trumfjädring/dämpare som lossnat eller blivit sliten?
 
MultiMan
Låter som något ligger löst inne i baljan och tar emot/fastnar i visst läge. Spik, BH-byglar eller något annat kanske. Lagret låter inte slut och stötdämpare och fjädrar borde inte märkas helt utan last och med manuell snurrning av trumman.

Alltid bäst att kontrollera på plats dock, helst av någon erfaren.
 
MultiMan MultiMan skrev:
Låter som något ligger löst inne i baljan och tar emot/fastnar i visst läge. Spik, BH-byglar eller något annat kanske. Lagret låter inte slut och stötdämpare och fjädrar borde inte märkas helt utan last och med manuell snurrning av trumman.

Alltid bäst att kontrollera på plats dock, helst av någon erfaren.
Tack för svaret! Det jag tycker känns märkligt är i så fall varför maskinen smäller så hårt (flertalet gånger under en tvätt) vid centrifugeringen om det bara ligger något löst i maskinen?
 
B
Låter mer som trumfjädringen gett upp, då smäller det rejält
its just a thought....som Beau brukar säga :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.