Finns det säkringar i tak uttag? Jag kopplade ur lamppropp och kopplade en annan att testa om den fungerade eftersom den inte fungerade i original uttag. Nu fungerar uttaget inte med båda. Säkringar och andra el uttag i området är okej.
 
  • Väggmonterad eluttag, vit, kakelbakgrund, oanvänd, elektrisk ledning, hög plats, inomhusbelysning, indirekt ljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Svar nej, men ett lamputtag föregås till 99 % av en strömbrytare , den är inte avslagen.
 
  • Gilla
AL345 och 1 till
  • Laddar…
Belysning och allmänuttag går väl också relativt ofta på olika grupper. För att vägguttaget under fungerar behöver inte nödvändigtvis belysningsuttagen fungera.
Sen sitter det som nämnts också ofta en brytare en lamputtagen och inte helt sällan säkringar i dimmers
 
J jonaserik skrev:
Svar nej, men ett lamputtag föregås till 99 % av en strömbrytare , den är inte avslagen.
Tack för svaret! (Svenska och bygg och svenskbygg är inte modersmål för me ;) ) menar du att något är kanske fel med strömbrytare? Det går från samma plats som två andra som fungerar fortfarande
 
  • Person trycker på en ljusströmbrytare, vit vägg med liten kakel, inomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur många hål är det i uttaget.
 
tommib
Exakt min fråga. Jag gissar tre hål och att proppen är isatt fel. Prova att flytta stickproppen ett hål, dvs vrid den 120 grader. Om det inte funkar, prova att vrida 120 grader till.
 
  • Gilla
hempularen
  • Laddar…
Det är i dimmers som det ibland finns säkringar. Det finns ingen säkring vare sig i strömbrytaren eller uttaget på bilderna.
 
tommib tommib skrev:
Exakt min fråga. Jag gissar tre hål och att proppen är isatt fel. Prova att flytta stickproppen ett hål, dvs vrid den 120 grader. Om det inte funkar, prova att vrida 120 grader till.
Och glöm inte att vippa på brytaren mellan vridningarna.
 
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Exakt min fråga. Jag gissar tre hål och att proppen är isatt fel. Prova att flytta stickproppen ett hål, dvs vrid den 120 grader. Om det inte funkar, prova att vrida 120 grader till.
Åhh tack! Det var just det! Nu känner jag väldigt dumma :) tack!
 
  • Gilla
tommib och 1 till
  • Laddar…
tommib
Det tycker jag inte du ska göra. Kronuttagen, vilket det där är, är udda fåglar idag och många har gjort samma misstag. Jag själv bland annat, för många år sedan.
 
  • Gilla
Willmanh och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.