Hej

Vi har tänkt att renovera tvättstugan , Vi har matta men tänkte lägga Klinkers på matten.
Huset är byggd 1990, Måste jag byta golvbrunn ? Är det fel att ha klinkers på mattan ?
I tvättstugan har vi från luftvärmepump också .
 
Byt brunn och inga klinker på den mattan.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Sittställning
Stefan N Stefan N skrev:
Byt brunn och inga klinker på den mattan.
Håller med.
 
A
byter du brunn måste mattan bytas runt denna
 
electroluxaren skrev:
byter du brunn måste mattan bytas runt denn
Stefan N Stefan N skrev:
Byt brunn och inga klinker på den mattan
Stefan N Stefan N skrev:
Byt brunn och inga klinker på den mattan.
electroluxaren skrev:
byter du brunn måste mattan bytas runt denna
om man vill ha klinkerns? Ska man då ta bort all matta samt brunn?

1.Vad gäller försäkringen om jag lägger klinkers på mattan o ej röra brunn?

2. Kan man byta brunn utan att behöva ta bort hela mattan på golvet? Är ny när det gäller sånt.
 
A
D Dahliaa skrev:
om man vill ha klinkerns? Ska man då ta bort all matta samt brunn?

1.Vad gäller försäkringen om jag lägger klinkers på mattan o ej röra brunn?

2. Kan man byta brunn utan att behöva ta bort hela mattan på golvet? Är ny när det gäller sånt.
det är ju tätningen runt brunnen som är annorlunda nu för tiden

sen beror det ju på var i huset tvättstugan är

kolla med försäkringsbolaget men de kan ju ÖNSKA att gjutjärnsbrunnar byts ut
 
electroluxaren skrev:
det är ju tätningen runt brunnen som är annorlunda nu för tiden

sen beror det ju på var i huset tvättstugan är

kolla med försäkringsbolaget men de kan ju ÖNSKA att gjutjärnsbrunnar byts ut
Tvättstugan är på första våningen våran badrum som är på samma plan är betong under mattan. En del av tvättstugan vägg är betong också.
 
A
D Dahliaa skrev:
Tvättstugan är på första våningen våran badrum som är på samma plan är betong under mattan. En del av tvättstugan vägg är betong också.
om det inte finns något utrymme under är ju inte byte av brunn viktigt då den har ett skal av betong runt sig
 
electroluxaren skrev:
om det inte finns något utrymme under är ju inte byte av brunn viktigt då den har ett skal av betong runt sig
Det finns inget källare eller annat under golvet.
Den är som sagt matta och huset är byggd 90.
Jag tänkte snygga tilll detta och tänkte ha klinkers på mattan utan att röra brunn. Då mattan har tätskiktet så tror jag att det ej är farligt, men är osäkert lite .
 
A
D Dahliaa skrev:
Det finns inget källare eller annat under golvet.
Den är som sagt matta och huset är byggd 90.
Jag tänkte snygga tilll detta och tänkte ha klinkers på mattan utan att röra brunn. Då mattan har tätskiktet så tror jag att det ej är farligt, men är osäkert lite .
0o ,då måste väl golvbrunnen vara godkänd? eller byttes klämringarna efter detta år?

det viktiga är att mattan inte bubblat upp sig runt brunnen
 
electroluxaren skrev:
0o ,då måste väl golvbrunnen vara godkänd? eller byttes klämringarna efter detta år?

det viktiga är att mattan inte bubblat upp sig runt brunnen
Jag tänkte att byta övre delen till en finare o nyare . Men klämtningar? Det är väl inget stor grej o köpa ny? Jag har bara slang från tvättmaskinen tilö brunn , samt kran med disko som vi ej använder jätte mkt, också slang som går till brunn. Övrigt finns inget . Fönster finns en .
 
A
D Dahliaa skrev:
Jag tänkte att byta övre delen till en finare o nyare . Men klämtningar? Det är väl inget stor grej o köpa ny? Jag har bara slang från tvättmaskinen tilö brunn , samt kran med disko som vi ej använder jätte mkt, också slang som går till brunn. Övrigt finns inget . Fönster finns en .
klämringar är knutna till brunnen och ett helhetsgodkännande avseende tätskikt, gör du ett så får du göra det andra.
 
BirgitS
D Dahliaa skrev:
1.Vad gäller försäkringen om jag lägger klinkers på mattan o ej röra brunn?
Då kommer försäkringsbolaget fortsätta att tycka att du har en tvättstuga från 1990 och då blir det ingen ersättning eftersom åldersavdraget är så stort.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.