Ska installera en extern givare på AUX 1 på min nibe. Manualen säger att jag ska använda port 9 och 10. Eller 11-12. Osv. Men är det den lodräta till vänster eller vågräta raden nedtill jag ska jacka in mot?
Elektroniskt kretskort inuti utrustning, med kondensatorer, integrerade kretsar och kontaktdon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Instruktionensmanualen är lite otydlig.
Tekniskt dokument om anslutningar för NIBE värmepump; schema, tabeller, och installationsanvisningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 

Bästa svaret

Jag tyckte den var ganska tydlig… x6 är väl den horisontella panelen, står på kretskortet strax ovanför till höger om plinten.
X4 är den vertikala.
 
F fredrik.johansson skrev:
Jag tyckte den var ganska tydlig… x6 är väl den horisontella panelen, står på kretskortet strax ovanför till höger om plinten.
X4 är den vertikala.
Tack. Ser det nu! Och kan gladeligen att det funkar. Så nu kan HA styra pumpen. 🎉🎉🎉🎉
 
  • Gilla
fredrik.johansson
  • Laddar…
Tjena. Vad har du för setup för HA att styra pumpen. Är det rasberry PI?

Jag vill ha ett trådlöst styrning på ett relä ca 15min som drar för att köra fläkten extra 100%
 
Y Ylex skrev:
Tjena. Vad har du för setup för HA att styra pumpen. Är det rasberry PI?

Jag vill ha ett trådlöst styrning på ett relä ca 15min som drar för att köra fläkten extra 100%
Jag gjorde det lätt för mig själv. Jag använder en shelly mini plus 1 som har en potentialfri utgång. Sen har jag kodat i min HA som styr shellyn. On off.
Det kostade 250kr. HA hade jag sedan tidigare.
 
  • Gilla
Ylex
  • Laddar…
V Viktorbyggahus skrev:
Jag gjorde det lätt för mig själv. Jag använder en shelly mini plus 1 som har en potentialfri utgång. Sen har jag kodat i min HA som styr shellyn. On off.
Det kostade 250kr. HA hade jag sedan tidigare.
Tack. Ska kolla på Hade tänkt en Plejd CTR-01 men behöver ju 230 matning. Dock inget problem men men. Vad matar du shellyn från, från pumpens 230?
 
Y Ylex skrev:
Tack. Ska kolla på Hade tänkt en Plejd CTR-01 men behöver ju 230 matning. Dock inget problem men men. Vad matar du shellyn från, från pumpens 230?
Nej utan bara direkt från proppskåpet. Eller en kopplingsdosa tekniskt sett med 230v. Kör du fler kan du använda fler aux-ingångar. Men max 1 per shelly av denna typ. Jag funderar tex på ett hobbyprojekt som skall återanvända värme för att förvärma brinen. Då kommer jag behövs köra köldbärarcirk även när kompressorn är av.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.