Hej!

Jag är svag för Newportstilen (kallas även ibland New england eller Marin Newport).
Undrar om någon har sån heminredningsstil hemma? Har ni i så fall foton jag kan få se och få lite tips. Skulle även vara tacksan för tips på butiker i Stockholm som säljer möbler och annat i den stilen.

Tack på förhand!
 
Håller med dig.Newport,New England-stilen är GRYM.Har just sålt bokhylla,soffa mm och ska inreda TV-rummet i denna stil.Dock kanske ej med Newport utan lite mer budget(IKEA,MIO m.fl).
Vi har köpt en vit 3-sits soffa ,fotpall ,mörkbrunt soffbord och TV-möbel samt lite tavlor mm i marin stil.(Har kollat på butiken inne på NK och skulle kunna gå där i timmar,men tyvärr ligger Stockholm 30 mil bort.)
Tips är att kolla på:

*http://www.newport.se/
*www.mio.se (Vineyard-serien)
*www.gant.se
*www.lexington.se
*http://www.hutkerarchitects.com/portfolio/portfolio.html
*http://www.escapehome.se/
Läs även denna tråd:

http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=51687/0#0



 
www.lamplagret.se finns en kategori med New England stil. Den är under uppbyggnad men det kanske snart dyker upp nya artiklar.

 
Jag kan verkligen rekommendera Newport butiken på Sveavägen i Stockholm. Den är jättestor och har otroligt mycket fina saker.

Nordiska hem och Lexingtonbutiken på NK och W.I.T.T vid Alviks Torg i Bromma har också en del saker som skulle passa in i New England stilen.
 
Mmmm, gillade verkligen Vita Hem, nån som vet om de säljer över nätet, bor ju Gbg :(

TyraMyra
 
Mina föräldrar har influerats av New England lite.Lägger in en bild på deras TV-rum som jag tycker blev ganska bra.
 
  • Newport_III.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej,

En fråga ang. dina föräldrars tv-rum, är väggen bakom tv:n råplan eller liggande pärlspont?

Mvh
Fredrik
 
Det är sk. klädselbräda som blev över när vårt Eksjöhus byggdes.Det är alltså vanlig råplan.De har dock den hyvlade sidan utåt för att den andra sidan var lite väl grov.
 
  • Newport_V.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag "vågar" inte sätta panel men har börjat lite försiktigt med "New England"-stilen.

Kommer nog fortsätta med den stilen då jag hittar något som passar in.Nu är jag mest sugen på en 3-bent bordslampa liknande den som vi har som golvmodell.
Tyvärr stämmer inte TV´n med övriga rummet,men vad gör man?...
 
  • New_England_I_001.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Peppes_Bodega skrev:
Jag "vågar" inte sätta panel men har börjat lite försiktigt med "New England"-stilen.

Kommer nog fortsätta med den stilen då jag hittar något som passar in.Nu är jag mest sugen på en 3-bent bordslampa liknande den som vi har som golvmodell.
Tyvärr stämmer inte TV´n med övriga rummet,men vad gör man?...
Snyggt rum ...! och hemtrevligt. Tycker tvn stämmar in ganska bra men däremot taklampan tycker jag inte riktigt passar in i miljön även om det är snygg i sig.
 
Nej du har helt rätt.Lampan köptes innan resten av möblerna.Och den har vi just för att den är STOR och nästan vulgär,samt ett otroligt bra ljus.Blir lite tomt i taket utan den.Har du något tips på en taklampa som skulle passa?
Kul att du gillar det.Så här hade vi det möblerat innan (vi bytte plats på TV-rum och matrum men harfortfarande ångest om möbleringen:
 
  • New_England_V_001.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
V
VI kör en hel del Newportstil hemma. Har tyvärr inte några bilder. Liggande panel i sovrummet (bakom sänggaveln) vitmålat, mörk säng, Ralp Lauren tapeter (randiga), Lexington (stjärnor) överkast. I vardagsrummet har vi ett stort mörkt skåp från Zandvoort. Men skåpet finns även på Newport. Heter hos Newport (Skåp Cross i brunbetsad ek).

Även snyggahem har två schyssta artiklar om New England stilen.

Sen har jag en annan inspirationskälla som jag fick efter att ha bott på Claerencegården i Båstad. Kolla in rummen!!
 
Stort tack!

Nu har man lite att längta efter.....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.