Hej,

Skall försöka göra det lite fint i köket och vill därför spackla och jämna till den vita stenväggen på bilderna. Tror ni att det är en bra ide?

Överväger om man kan göra detta själv eller om jag behöver anlita någon.

Vad hade det på ett ungefär kostat att anlita någon som fixar spacklingen samt målningen så det blir jämt och snyggt?

Tack på förhand!
 
  • Ett modernt kök med träbänkskivor och vita skåp, rödtegelvägg, spis, fläkt och diskho.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit kaklad köksinteriör med spis, fläkt och vitt kakel, samt synligt murat element och balk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kök med vit kakel, rostfri spis, vit skåplucka, trähyllor och en strukturera väggpelare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Det blir nog enklare att fästa gipsskivor och måla, ta in pris på det. Ett par dagars jobb plus torktid kanske.
 
  • Gilla
Frunihuset20
  • Laddar…
D
M Milles123 skrev:
Hej,

Skall försöka göra det lite fint i köket och vill därför spackla och jämna till den vita stenväggen på bilderna. Tror ni att det är en bra ide?

Överväger om man kan göra detta själv eller om jag behöver anlita någon.

Vad hade det på ett ungefär kostat att anlita någon som fixar spacklingen samt målningen så det blir jämt och snyggt?

Tack på förhand!
Detta går fint att spackla själv. Gipsbruk ett bra alternativ.

Dock inget du ska göra om det är första gången du spacklar. Spackling kräver mängdträning och efter många fula väggar så plötsligt en dag har man kommit över en tröskel och det blir snyggt.
 
  • Gilla
Frunihuset20
  • Laddar…
Ser ut som murblocken upptill inte har något stöd. Min fundering är om de kan släppa och falla ner....
För att jämna till ytan kan man putsa. Men lite vana skadar inte.
 
  • Wow
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Gipsbruk kan i princip vem som helst snygga till det där med. Däremot hade jag också oroat mig över att blocken ovanför öppningen ”hänger i luften”. Borde kunna åtgärdas med två kantjärn.
 
  • Gilla
Frunihuset20
  • Laddar…
AXS
Limma fast renoveringsgips eller kanske någon väv. Du kommer bli frustrerad om du ska spackla det där, kommer falla isär och bli till små smulor.

Även jag oroar mig för de övre blocken. Kanske en bräda under kan behövas.
 
  • Gilla
Frunihuset20
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.