Bastufönster i källare med tätning runt karmen och utsikt mot trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej

Jag är i full gång med att bygga en bastu i källaren och undrar hur man på bästa vis tätar kring ett fönster som vetter ut i det fria. Förutsättningarna är ett anpassat fönster för bastu med fullgod tätning genom att jag har nyttjat Illbruck TP650, finns det behov av ytterligare tätning som skydd för kondens alternativt värme gentemot tätningen... finns väldigt lite information om detta ämne...


Tack på förhand

MaM
 
M MaM skrev:
[bild] Hej

Jag är i full gång med att bygga en bastu i källaren och undrar hur man på bästa vis tätar kring ett fönster som vetter ut i det fria. Förutsättningarna är ett anpassat fönster för bastu med fullgod tätning genom att jag har nyttjat Illbruck TP650, finns det behov av ytterligare tätning som skydd för kondens alternativt värme gentemot tätningen... finns väldigt lite information om detta ämne...


Tack på förhand

MaM
Tja! Hur gjorde du och hur har det gått?
 
D DrBross skrev:
Tja! Hur gjorde du och hur har det gått?
Hej, jag gjorde i likhet med skrivelsen, inget annat.. har fungerat mycket väl..
 
M MaM skrev:
[bild] Hej

Jag är i full gång med att bygga en bastu i källaren och undrar hur man på bästa vis tätar kring ett fönster som vetter ut i det fria. Förutsättningarna är ett anpassat fönster för bastu med fullgod tätning genom att jag har nyttjat Illbruck TP650, finns det behov av ytterligare tätning som skydd för kondens alternativt värme gentemot tätningen... finns väldigt lite information om detta ämne...


Tack på förhand

MaM
Jag ser att du har satt isolerglas i bastun. Är de fortfarande fris från imma mellan glasen?
 
A Antropocen skrev:
Jag ser att du har satt isolerglas i bastun. Är de fortfarande fris från imma mellan glasen?
Hej, japp ingen dimma mellan glasen.. ser dock att glaset är i behov av en putsning…
 
  • Fönster med träram, utsikt över träd och gräs, solljus, inomhus, ingen person synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.