Hej, är det någon som har erfarenhet av Clas Ohlsons lilla fräsbord?
Kundservice kan inte garantera att den passar till DeWalt 621 men eftersom det är en av de vanligare handöverfräsarna förutsätter jag att det fungerar.
Någon som har hands on erfarenhet?
 
Har ingen aning om det passar,men om det passar så har ÖoB en snarlik modell för 349kr.Billigt för en nollspänningsbrytare och tre featherboards,om inte annat.....
 
Och ett liknande fräsbord kostade idag 200:- på järn och fix eller vad firman hette i landskrona.

/Kent
 
Jag har ett sånt stående ute i det som ska bli snickarverkstan. Tyvärr passar inte min Boschfräs i den. Suck. Tänka sig, en anledning till att köpa en till fräs.

Men bordet verkar vara helt ok vad jag kan se.
 
Har en 621 och har tittat lite på fräsbord och jag har för mig att den inte passar i det bordet.
Bottenplattan är ju förskjuten i förhållande till axelcentrum på DW 621. Om jag minns rätt har bordet har en cirkulär förstyvningsfläns i vilken man placerar fräsen i vid montage. Jag tror visserligen att fräsen får plats där men lösningen är tänkt för en fräs där axelcentrum och plattans centrum sammanfaller. Kruxet är helt enkelt att frässtålet kommer upp på fel ställe i bordet om man inte bygger om det.

Min tanke var att bygga om infästningen men jag valde att istället bygga ett enklare bord själv,
Jag tyckte ändå att det såg såpass intressant ut som snabb lösning att jag övervägde att köpa en billig fräs bara till bordet. Det finns ju dessutom lite att ta med till ett framtida projekt om man skulle vilja som Friggebo påpekar.
 
Suck, kollade inte här innan jag chansade och slet upp kartongen...
Den passar inte, bottenplattan är för bred...
Skam den som ger sig dock.
Undrar om Biltemas bottenplatta passar på fräsen.
Själva bordet känns hyfsat rejält men en aning yxigt.
 
Hmm, en försiktig fråga.
Är det någon som fått COs fräsbord att funka med fräs utan att modifiera basplattan?
Känns som att det borde följa med en universalplatta.

/D
 
var inne på Bauhaus å köpte gran idag.
De hade en fulfräs med fulbord för 500:- ngt sånt. bordet liknande Classes bord........

Var i barkarby..
 
En polare köpte ett billigt fräsbord med fräs för ett par år sedan. Det var verkligen inte mycket att ha, Bara vibrationerna i den tunna metallen gör fräsningen chansartad. Men det värsta var anhållen som inte linjerade. Vet inte riktigt till vilken typ av fräsjobb som ett så här uselt bord kan duga till.
Mitt förslag är att du åker till Myrorna eller ngt second hand-ställe och köper ett skapligt köksbord med stadig skiva för en 50-lapp. Fräs in urtag för fräsplattan på undersidan och skruva fast fräsen. Sätt ihop två skivstumpar av MDF eller trä som är raka, till anhåll. Eller köp en MDF-skiva för 300 kr och bygger ett enkelt fräsbord och har material över för anhåll, stativ o lådor, Du får ett tusen gånger bättre bord på detta sätt än det plåtskrammel de säljer för några hundringar.
 
Pingler, sant att billiga fräsbord inte ersätter dyra eller skräddarsydda.
Är dock ny på fräs och tänkte börja med det här för att få en referens.
Har redan vart och kikat på Pat Werner så antagligen blir ett snickrat fräsbord ett framtida projekt.

Det sagt så är COs bord ganska rejält.
Det som fattas är att anslag och sånt är knepiga att ställa in exakt pga spel.

Dewaltfräsen passar till bordet mha Biltemas basplatta x2.
Verkar som att det kunde vara samma tillverkare som för bordet eftersom det finns skruvhål som matchar hål i fräsbordet för montering.
 
Jag har ett CO fräsbord som jag gärna ger bort, det säger ungefär vad jag tyckte om det.
Får väl lägga upp den under bortskänkes.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.