Hej
Jag har till min vattenburna golvvärme en Masterregulator CF-MC, se bilder. Enligt Danfoss har tillhörande Rumstermostater, standard CF-RS, 071SU-01A-24 utgått. Och fyra (4) av åtta (8) har nu gått sönder för mig.

Fråga 1 — Är det någon av er som vet om dessa Rumstermostater säljs någon annanstans till privatperson, än Danfoss återförsäljare Bauhaus/Hornbach? (Jag vågar inte beställa hos någon som finns i utlandet).

Fråga 2 — Om dessa Rumstermostater inte går att få tag på idag, måste jag då byta ut hela kittet eller finns det andra modeller som passar till min Masterregulator CF-MC?

Fråga 3 — Om ingen annan modell Rumstermostat passar, vet ni då vilket kitt det är som har ersatt Masterregulator CF-MC?
och som passar till Ställdonsmotorer TWA-K NC, 24Volt/2W IP41, 088H3140.
Hälsningar Lena
 
  • Danfoss termostat och bruksanvisningar på ett träbord. Teknisk utrustning, installationsmanualer, flerspråkig, upplysning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Teknisk manual, reglerenheter för värme, detaljerade illustrationer och beskrivningar av komponenter och funktioner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej! Jag är i samma situation med golvvärme reglerat med Danfoss-utrustning. Verkar vara precis samma master-enhet och rumstermostater. Har det löst sig för dig? Vad blev slutsatsen? Kan man ersätta den gamla rumstermostaterna med nya och få dem att kommunicera med master-enheten eller måste även denna bytas? Tacksam för svar! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.