Hej
Om jag söker bygglov för en utbyggnad och då tar med att hela utbyggnaden ska ha källare, är det då utan problem att efteråt ändra sig och köra utan, typ krypgrund eller något annat?

Jag har inte riktigt bestämmt mig men vill söka bygglov inom kort. Det kan ju också vara att man märker att det blir för mycket problem med en källare när man börjar gräva.

Hur lätt är det att förändra sin ritning efter att bygglovet har gått igenom?

Det kanske är frågor som det är svårt att svara på generellt?
 
Kan inte tänka mig att det kan vara några problem att ändra en sådan sak. Om det blir aktuellt så bör du nog höra med bygglovshandläggaren om vad som behövs, troligen räcker det med att i samband med färdig intyget meddela att det inte blev ngn. källare. I värsta fall vill de ha in en komplettering av bygglovet "innan" du gör så här, men det borde vaar en enkel formalitet, kanske sätta ett stort krys över källarritningen eller så.

Om dte är så att du ritat in någon väsentlig funktion för huset i källaren, ex. ett badrum så kanske det är viktigare att källaren faktiskt byggs.
 
Det känns som du har rätt. Däremot är det säkert svårare att gå från ingen källare till källare. Det är därför jag tänker att man söker med, så håller man alla dörrar öppna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.