Hej!
Skulle behöva hjälp med att hitta rätt cirkulationspump den jag har nu verkar börja bli lite slö.
Nu sitter det en wilo.

Tack på förhand.

/carlheinz

 
  • Cirkulationspump, teknisk etikett, kopparledningar, elektriska kablar, QR-kod, WILO-märkning, gjord i EU.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har byggt till för många år sedan och i matrummet är elementen kalla blir inte varma.
Dom är luftade mm.

Va kan det vara då om inte pumpen?
 
Har det fungerat tidigare?

Är systemet rätt injusterat?

Kan ha hamnat gojs/rost/magnetit i returventilen.

Ventilkäglan i termostatventilen kan ha fastnat i nästan stängt läge.
 
  • Gilla
Carlheinz och 1 till
  • Laddar…
Rövarpris på den länkade pumpen, 3 gånger så dyr som från annat håll. Varför alltid länka till några få ställen som är på gränsen till ocker. Fattar det inte, men ni kanske har aktier i de företagen.
Den pump som visas är en normal typ Och . byggmått ser ut att vara 130 mm och 40 mm anslutning. Finns på billiga varuhuset, den räcker gott och håller i många år.
 
  • Gilla
Ulf Peter och 3 till
  • Laddar…
C CarlHeinz Barthel skrev:
Hej!
Skulle behöva hjälp med att hitta rätt cirkulationspump den jag har nu verkar börja bli lite slö.
Nu sitter det en wilo.

Tack på förhand.

/carlheinz

Biltema har pumpar till bra pris som passar
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Rövarpris på den länkade pumpen, 3 gånger så dyr som från annat håll. Varför alltid länka till några få ställen som är på gränsen till ocker. Fattar det inte, men ni kanske har aktier i de företagen.
Den pump som visas är en normal typ Och . byggmått ser ut att vara 130 mm och 40 mm anslutning. Finns på billiga varuhuset, den räcker gott och håller i många år.
Tackar.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Har det fungerat tidigare?

Är systemet rätt injusterat?

Kan ha hamnat gojs/rost/magnetit i returventilen.

Ventilkäglan i termostatventilen kan ha fastnat i nästan stängt läge.
var en kille från IVT och tittade gick genom får snart två år sedan.
 
J jonaserik skrev:
Rövarpris på den länkade pumpen, 3 gånger så dyr som från annat håll. Varför alltid länka till några få ställen som är på gränsen till ocker. Fattar det inte, men ni kanske har aktier i de företagen.
Den pump som visas är en normal typ Och . byggmått ser ut att vara 130 mm och 40 mm anslutning. Finns på billiga varuhuset, den räcker gott och håller i många år.
Demmpa Demmpa skrev:
På vilket sätt tror du att cirkulationspumpen har blivit slö?
Hur märker du av det?
Kan det vara annat som felfungera?

Här är exempel på ersättningspump,
[länk]
Tack för hjälpen.
 
C CarlHeinz Barthel skrev:
Hej!
Skulle behöva hjälp med att hitta rätt cirkulationspump den jag har nu verkar börja bli lite slö.
Nu sitter det en wilo.

Tack på förhand.

/carlheinz

Lånar denna tråden. Har själv en likadan cirkulationspump och den fungerar som den ska vad jag har märkt men jag är nyfiken på tillverkningsåret. Kan man utläsa det på något sätt av märkningen? Tack
 
S slow9333 skrev:
Lånar denna tråden. Har själv en likadan cirkulationspump och den fungerar som den ska vad jag har märkt men jag är nyfiken på tillverkningsåret. Kan man utläsa det på något sätt av märkningen? Tack
Kan tänka mig att pumpen är runt 10 år nu.
Skruvade ut centrum skruven som syns på fotot.
Körde in en skruvmejsel och körde runt inpendlarn några var. Den satt fast så nu snurrar den igen men med visst ljud. Alla element vara igen. Kommer köpa en på Biltema och ha hemma ifall att.
 
S slow9333 skrev:
Lånar denna tråden. Har själv en likadan cirkulationspump och den fungerar som den ska vad jag har märkt men jag är nyfiken på tillverkningsåret. Kan man utläsa det på något sätt av märkningen? Tack
Svar nej det går inte, men bara kolla in VP;s datum så vet du, om det är en VP. Det kan skilja något år baklänges bara. Jag har liknande som var begagnade och varit i drift ca 10 år och hos mig nu tror jag 15 år.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.