Leif_Loket Leif_Loket skrev:
Tack för snabbt svar, men är Grundfospumpen konstruerad annorlunda än min nuvarande (Lowara) el får jag räkna med att även denna kommer att paja efter något år?

Lurigt om man är bortrest nästa gång det händer😬
Den grundfos som nämnts ovan är troligtvis lika kass.

Cirkulationspump för värme-system med röd kåpa, guldtonad anslutning, och elkabel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag drar mig till minnes att drivsidan på den pumpen jag efter mitt andra haveri ersatte med såg ut något i stil med följande där då den idiotiska konstruktionen var ersatt med något liknande ett kvarnhjul i brist på bättre beskrivning. Funderar på om det var följande:

https://www.vvsobadrum.se/reservdel...me-1/uponor-wirsbo/uponor-drivsida-push-xylem

Edit, nu är ju detta ett tag sedan så det ser ut som diverse pumpar har ersatts så se det mer som minnesbilden av pumpens utseende
 
Krilleman
M myrstack skrev:
Den grundfos som nämnts ovan är troligtvis lika kass.
Oavsett märke är dom ju byggda på mer eller mindre samma sätt för att ens passa.

Det är en oerhört dålig konstruktion.
 
Krilleman Krilleman skrev:
Oavsett märke är dom ju byggda på mer eller mindre samma sätt för att ens passa.

Det är en oerhört dålig konstruktion.
Verkligen!

Mina Push-23 shuntar med ”normala” cirkulationspumpar går och går med vad jag upplever en robust konstruktion men när Wirsbo/Uponor valt pump till push-12 måste det varit med en kraftig baksmälla dagen efter en riktigt bra personalfest
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.