Hallå,
Hoppas på lite tankar kring min idé som ämnar förbättra luftkvaliten i källaren. En "riktig" FTX-anläggning är givetvis att föredra men då det inte är aktuellt har jag kikat på PAX EOS. Läst en del här och det verkar som att den är uppskattad.

Då det är på kontoret jag spenderar mest tid så är det där jag tänkte att friskluften primärt ska ut. Finns det några tankar och idéer kring min föreslagna installationsplats av EOS:en? (Det grönmarkerade partiet)
Svensk ritning av byggnad med markerade ventilationspunkter, inkluderar garage, kontor och tvättstuga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mauripirkonen
  • Laddar…
4
W williamspäron skrev:
Hallå,
Hoppas på lite tankar kring min idé som ämnar förbättra luftkvaliten i källaren. En "riktig" FTX-anläggning är givetvis att föredra men då det inte är aktuellt har jag kikat på PAX EOS. Läst en del här och det verkar som att den är uppskattad.

Då det är på kontoret jag spenderar mest tid så är det där jag tänkte att friskluften primärt ska ut. Finns det några tankar och idéer kring min föreslagna installationsplats av EOS:en? (Det grönmarkerade partiet)
[bild]
Hej,

Jag funderar på samma sak, har du installerat PAX EOS ? Blev det bra?
 
Hej!
Nix inte tagit mig för. Kommer lägga ett ventilerat golv i kontorsrummet och tänkte testa om det hjälper innan jag ger mig på en EOS.
Min teori (som andra gärna får slå ihjäl) är att om jag sätter tilluftsdonet på samma sida som ventilen. Kommer detta dra runt frisk luft och fläkta ut ev emissioners som kommer från golvet. Detta då det är ett mekaniskt ventierat golv där frånluften ventileras ut via fläkt monterad på fasaden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.