76 747 läst · 1 985 svar
77k läst
2,0k svar
Sänkning av reduktionsplikten
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Medlem
· Västra Götaland
· 3 967 inlägg
Fyllde upp 120 liter med högerdiesel nu.
Om 10-20 år får man väl höra sossarna vara självkritisk till att de inte hanterat bränslepriserna bättre.
De har ju nyss erkänt att de varit naiva och haft fel med invandringen.
Synd bara att det som är ännu trögare än politikerna hos S+V+MP är deras väljare.
Om 10-20 år får man väl höra sossarna vara självkritisk till att de inte hanterat bränslepriserna bättre.
De har ju nyss erkänt att de varit naiva och haft fel med invandringen.
Synd bara att det som är ännu trögare än politikerna hos S+V+MP är deras väljare.
Jo men nu har då S även sågat sin miljöpolitik och skyller på MP....P Pligg85 skrev:Fyllde upp 120 liter med högerdiesel nu.
Om 10-20 år får man väl höra sossarna vara självkritisk till att de inte hanterat bränslepriserna bättre.
De har ju nyss erkänt att de varit naiva och haft fel med invandringen.
Synd bara att det som är ännu trögare än politikerna hos S+V+MP är deras väljare.
https://omni.se/s-sagar-sin-klimatpolitik-och-skyller-pa-miljopartiet/a/3En5aM
P Pligg85 skrev:Fyllde upp 120 liter med högerdiesel nu.
Om 10-20 år får man väl höra sossarna vara självkritisk till att de inte hanterat bränslepriserna bättre.
De har ju nyss erkänt att de varit naiva och haft fel med invandringen.
Synd bara att det som är ännu trögare än politikerna hos S+V+MP är deras väljare.
Tänk ett varv till. Vi ska minska utsläppen till i princip ingen nytta. Vore det inte bättre att försöka hjälpa mindre bemedlade länder att minska sina utsläpp ,som är betydligt högre än våra. Dessutom så borde satsningarna som görs vara på områden där dom ger störst effekt.L lat skrev:
Men jag antar att du inte har förmåga att se i ett vidare perspektiv eftersom klimatet är globalt och då är det ju viktigast att börja där effekten blir som minst, eller?
Det här eviga idiotsnacket om att alla måste och vi kan inte osv är en formidabel okunnighet anser jag.
Om ditt hus eller vad du nu bor i är övertänt, släcker då då med vattenkanna eller den största vatrenslangen du kan hitta, givetvis med vatten i (är osäker på om du förstår det).
I min värld tas de akuta problemen först och i fråga om utsläpp är det de stora utsläppen.
Den symbolhandling det innebär för oss i Sverige att halvera utsläppen är inget annat än ren symbolik till ingen nytta.
Dessutom är vi koldioxidneutrala redan idag, men det går säkert att förvränga det också.
Haha, ja precis. ge mig något annat kunskapsföraktande som du vill ha ryggdunk på så ska jag hjälpa dig, välj precis vad du vill, det är det enklaste i världen!K Kasken skrev:Hej alla, trådskaparen här.
Att detta spårat fullständigt var ju inte direkt nån högoddsare.
Men jag kan summera första dygnet med att jag sett ett fåtal debattörer som anser att avskaffandet av reduktionsplikten är något dåligt....
Samtidigt har jag nu 2siffrigt antal sidor med "gilla markeringar" bland mina notifieringar på de fåtal inlägg jag själv gjort....
Detta bekräftar det som jag och de flesta andra redan vet, den överväldigande majoriteten är helt överens om att detta är något positivt och att det överlag är otroligt positivt att vi nu vänder energi- och miljöpolitiken i en annan riktning.
Ps, jag fyllde 97liter i tanken förut med ett fånigt leende.....
Bonusen var väl ändå en halvvettig lösning.G Greger_08 skrev:
En fossilbil kan kosta 30-40 tusen mer i skatt första 3åren och en elbil subventioneras med upp till 70 tusen.
Då ska man inte glömma bort att en exempelvis Sveriges mest sålda bil, Tesla Y som kostade 800 tusen innan prissänkningarna gav dubbelt in i statskassan i form av moms mot för vad bonusen kostade i subvention