Status
Inte öppen för fler kommentarer.
J jonasz skrev:
varför inte med tvåhjuliga mopeder som dricker någon deciliter per mil?
eller bättre enhjuliga cyklar utan förbränningsmotor?
Inte praktiskt i vårt klimat och inte alla kan köra tvåhjuling.
 
  • Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
D Dr Benz skrev:
Oj….. tunga argument hahahah. Det är verkligen allt eller inget som gäller..
Det var ju du som hävdade att ingen annan gör något genom ett par rätt extrema exempel som definitivt inte är representativa för ”alla andra”
 
  • Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
D Dr Benz skrev:
Oj….. tunga argument hahahah. Det är verkligen allt eller inget som gäller..
Oj!
Du kanske minns att det var DU som nämnde det där med att resten "skiter i allt" och bränner däck & dumpar lastbilar?
Eller blev det korsdrag nu?
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
Fyllde upp 120 liter med högerdiesel nu.

Om 10-20 år får man väl höra sossarna vara självkritisk till att de inte hanterat bränslepriserna bättre.
De har ju nyss erkänt att de varit naiva och haft fel med invandringen.

Synd bara att det som är ännu trögare än politikerna hos S+V+MP är deras väljare.
 
  • Gilla
  • Haha
MONTREAL och 8 till
  • Laddar…
P Pligg85 skrev:
Fyllde upp 120 liter med högerdiesel nu.

Om 10-20 år får man väl höra sossarna vara självkritisk till att de inte hanterat bränslepriserna bättre.
De har ju nyss erkänt att de varit naiva och haft fel med invandringen.

Synd bara att det som är ännu trögare än politikerna hos S+V+MP är deras väljare.
Jo men nu har då S även sågat sin miljöpolitik och skyller på MP....
https://omni.se/s-sagar-sin-klimatpolitik-och-skyller-pa-miljopartiet/a/3En5aM
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
P Pligg85 skrev:
Fyllde upp 120 liter med högerdiesel nu.

Om 10-20 år får man väl höra sossarna vara självkritisk till att de inte hanterat bränslepriserna bättre.
De har ju nyss erkänt att de varit naiva och haft fel med invandringen.

Synd bara att det som är ännu trögare än politikerna hos S+V+MP är deras väljare.
 
  • Manipulerad bild, kvinna med bekymrad uppsyn, pratbubbla, påstående om drivmedelspriser, humoristisk ton, överdrivet ansiktsuttryck.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
MONTREAL och 11 till
  • Laddar…
Jag är en värdelös ornitolog men en riktigt skata känner man igen iaf
 
  • Gilla
  • Haha
MONTREAL och 8 till
  • Laddar…
P Pligg85 skrev:
Jag är en värdelös ornitolog men en riktigt skata känner man igen iaf
"Skator är kända samlare och de gömmer sina skatter i hålor i marken, under takpannor och i boet"
 
  • Gilla
Nalleman64 och 3 till
  • Laddar…
P paralun skrev:
Jo men nu har då S även sågat sin miljöpolitik och skyller på MP....
[länk]
Ojdå så dom ångrar att dom bränt 15 miljarder över tre år till oss som köpt elbil 😂😎
 
G Greger_08 skrev:
Ojdå så dom ångrar att dom bränt 15 miljarder över tre år till oss som köpt elbil 😂😎
Jo om/när Stefan Löfven skriver sina memoarer får vi nog veta mer om MP's fulspel.
Men allt för makten...
 
  • Gilla
videopac och 1 till
  • Laddar…
L lat skrev:
Och du resonerar lika intelligent som alla andra som tycker att "nån annan" ska ta första steget.
Och sen resonerar även de "andra" likadant, så behöver ingen göra nåt.
Skitsmart????!!!
Tänk ett varv till. Vi ska minska utsläppen till i princip ingen nytta. Vore det inte bättre att försöka hjälpa mindre bemedlade länder att minska sina utsläpp ,som är betydligt högre än våra. Dessutom så borde satsningarna som görs vara på områden där dom ger störst effekt.

Men jag antar att du inte har förmåga att se i ett vidare perspektiv eftersom klimatet är globalt och då är det ju viktigast att börja där effekten blir som minst, eller?
Det här eviga idiotsnacket om att alla måste och vi kan inte osv är en formidabel okunnighet anser jag.
Om ditt hus eller vad du nu bor i är övertänt, släcker då då med vattenkanna eller den största vatrenslangen du kan hitta, givetvis med vatten i (är osäker på om du förstår det).

I min värld tas de akuta problemen först och i fråga om utsläpp är det de stora utsläppen.
Den symbolhandling det innebär för oss i Sverige att halvera utsläppen är inget annat än ren symbolik till ingen nytta.
Dessutom är vi koldioxidneutrala redan idag, men det går säkert att förvränga det också.
 
  • Gilla
videopac och 2 till
  • Laddar…
D
K Kasken skrev:
Hej alla, trådskaparen här.

Att detta spårat fullständigt var ju inte direkt nån högoddsare.

Men jag kan summera första dygnet med att jag sett ett fåtal debattörer som anser att avskaffandet av reduktionsplikten är något dåligt....

Samtidigt har jag nu 2siffrigt antal sidor med "gilla markeringar" bland mina notifieringar på de fåtal inlägg jag själv gjort....

Detta bekräftar det som jag och de flesta andra redan vet, den överväldigande majoriteten är helt överens om att detta är något positivt och att det överlag är otroligt positivt att vi nu vänder energi- och miljöpolitiken i en annan riktning.

Ps, jag fyllde 97liter i tanken förut med ett fånigt leende.....
Haha, ja precis. ge mig något annat kunskapsföraktande som du vill ha ryggdunk på så ska jag hjälpa dig, välj precis vad du vill, det är det enklaste i världen!
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
G Greger_08 skrev:
Ojdå så dom ångrar att dom bränt 15 miljarder över tre år till oss som köpt elbil 😂😎
Bonusen var väl ändå en halvvettig lösning.

En fossilbil kan kosta 30-40 tusen mer i skatt första 3åren och en elbil subventioneras med upp till 70 tusen.

Då ska man inte glömma bort att en exempelvis Sveriges mest sålda bil, Tesla Y som kostade 800 tusen innan prissänkningarna gav dubbelt in i statskassan i form av moms mot för vad bonusen kostade i subvention
 
M
P paralun skrev:
Jo men nu har då S även sågat sin miljöpolitik och skyller på MP....
[länk]
Det märkliga är att de kommit på att de haft fel min fortfarande inte har en aning om vad de skulle ha gjort istället!
 
  • Gilla
TommyC
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.