Hej!

Har detta i badrummet. Vad ska jag köpa för att kunna sätta på vred så att jag kan stänga vattnet?

Går det att göra med skruvmejsel som tillfällig lösning?

Tack!
 
  • Vit vägg, två metallrör med kopplingar, tecken på slitage, möjlig vatteninstallation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skruvmejsel går bra. Men det bästa är en insexnyckel.
 
  • Gilla
tergo och 1 till
  • Laddar…
Pinquinen Pinquinen skrev:
Hej!

Har detta i badrummet. Vad ska jag köpa för att kunna sätta på vred så att jag kan stänga vattnet?

Går det att göra med skruvmejsel som tillfällig lösning?

Tack!
Skruvmejsel borde ju gå utmärkt annars får du byta ut till en ballofix.
 
Pinquinen Pinquinen skrev:
Hej!

Har detta i badrummet. Vad ska jag köpa för att kunna sätta på vred så att jag kan stänga vattnet?

Går det att göra med skruvmejsel som tillfällig lösning?

Tack!
Sådana har jag i både badrum och kök.
Som sagt, en flat skruvmejsel som passar i spåret fungerar bra att stänga och öppna med.
 
R
Pinquinen Pinquinen skrev:
Hej!

Har detta i badrummet. Vad ska jag köpa för att kunna sätta på vred så att jag kan stänga vattnet?

Går det att göra med skruvmejsel som tillfällig lösning?

Tack!
Man sätter sådana så att inte vem som helst ska kunna stänga av, så jag rekommenderar inte att dessa byts till ventiler med vred…
 
Sedan är det tyvärr så att efter 50 år eller så har dessa ofta ärgat igen så du får räkna med att vicka mycket för att kunna stänga dem. Kanske är en 1/4” mutterknack som man kör försiktigt ett lämpligt verktyg.
 
Hade såna i köket. Gick bra när vi stoppade in en sexkantnyckel.. ned mejsel va det lönlöst..
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.