Nu finns det ju även gott om glaserade granitkeramikplattor på marknaden, inte bara oglaserade.

Husagaren, slitstyrkan korrelerar inte nödvändigtvis med priset. Det kan säkert skilja lite mellan platta och platta, men med "fungerar" menar jag att de slits oerhört lite eller inte alls.
 
ok, nu börjar ni prata så även jag förstår! :)

Då jag kommer över ett parti "oglaserade granitkeramik" till vettigt pris så är det bara att handla.....
 
Hejsan!

Får man fråga vad priset på plattan blev?

Mvh

Norell
 
Min fråga är nog snarare varför man lägger klinker i garaget? Varför inte bara lacka betongen och låta det vara bra så? Enkelt att lacka/måla om när det ser förjäkligt ut. Finns det några fördelar med klinker annat än att det är snyggt?
 
Snailman
Tja, det andas ju (i skarvarna) så det möjliggör ju att plattan kan fortsätta torka ut uppåt, iofs så gör det ju oxå att vatten kan rinna ner oxå..

tror inte man brukar ha något tätskikt i garage (rätta mig om jag har fel)
 
fredrik95: i mitt fall handlar det dels om att det är snyggt men främst om att jag vill ha nåt som håller i längden. är själv skeptisk till att måla för jag tror inte det håller och jag vill inte måla mitt garagegolv vartannat år...
 
norellm skrev:
Hejsan!

Får man fråga vad priset på plattan blev?

Mvh

Norell
Javisst, vi fick först en offert på 68.000 + moms, men när jag påtalade att jag fått en annan offert på 65.000 inkl. moms tog dom det. Man kan ju diskutera hur seriöst det är att går från 85.000 till 65.000, men det är väl ett tydligt tecken på bristen på hantverkare i dagsläget.

Grunden är ganska enkel.
- 38m2
- Isolerad
- Dränering
- Ett avlopp i mitten
- Stenkista
- Genomföring av elkabel
- Avfasning där porten sitter

/ d
 
Tack.

Då är det väll bara att börja leta efter en bra entrepenör...

Mvh

Mikael
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.