Jag har en solifer från 2006 med både fasta och dimbara halogenspottar lite överallt. De spottar som inte är dimbara, kan jag bara byta ut halogenlampan mot motsvarande ledlampa? Eller måste trafo bytas?

Gällande de dimbara spottarna, kan jag någorlunda enkelt konvertera dem till led?
 
vilken trafo syftar du på??
 
D Daniel 109 skrev:
vilken trafo syftar du på??
Jag kanske blandar ihop saker, har dålig koll på hur husvagnsel funkar, jag läste nånstans på någon gdas-sida att man behöver byta trafo. Men det kanske bara gäller om man har 12v i sitt hus, som i övrigt är 230V? Det sitter kanske ingen trafo när det är 12v rakt igenom?
 
Bara byta ljuskälla rakt av, det är 12 V system i en husbli och led ska då vara för 12 V DC , har själv bara bytt rakt av och det fungerr.
 
  • Gilla
fuselage
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Bara byta ljuskälla rakt av, det är 12 V system i en husbli och led ska då vara för 12 V DC , har själv bara bytt rakt av och det fungerr.
Toppen, det tar ju hand om de fasta ljuskällorna, och det är en del. Men de dimbara kräver något mer?
 
F fuselage skrev:
Toppen, det tar ju hand om de fasta ljuskällorna, och det är en del. Men de dimbara kräver något mer?
Prova, det kan mycket väl funka med samma LED, annars finns det dimbara 12V led.
Vilken sockel är det du har?
 
GU4 (både dimbara och fast ljus) och G4 (fast ljus).
D Dilato skrev:
Prova, det kan mycket väl funka med samma LED, annars finns det dimbara 12V led.
Vilken sockel är det du har?
 
F fuselage skrev:
GU4 (både dimbara och fast ljus) och G4 (fast ljus).
Eller. Manualen säger GU4. Jag tycker mer det ser ut som GU5.3 när jag tittar på lampan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.