Veckans humorskylt från USA (postade på fel forum igår kväll):

Skylt med humoristisk meddelande riktat till tjuvar, bredvid väg och skogsområde, "Indian Hills Community Center" skylt ovanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Peter_Bromma och 4 till
  • Laddar…
Vit bakgrund, svart text som diskuterar språklig känslighet 2023 kring ordet "dagis".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Magnolium och 11 till
  • Laddar…
Humoristisk bild av Baby Yoda med snäsig text om att inte förolämpa folk 2024.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
dilemma och 7 till
  • Laddar…
 
  • Älska
  • Gilla
andersda och 1 till
  • Laddar…
Meme jämför japanska tecken för "kvinna" och "bullrig", man applåderar ironiskt; texten säger "Well played Japan".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
Jag blir kränkt av det och som händ ska jag säga ”Taxeringsmyndigheten” istället för ”Skatteverket” och ”Totalförsvarets pliktverk” istället för ”rekryteringsmyndigheten” och slutligen ”grävskopa” istället för ”grävmaskin”
P.S. och givetvis även änglamakerska istället för abortläkare.
😉
 
  • Haha
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
Jag funderar alltid på om förskolepersonal skäller ut sina barn om de säger att de ska gå till "plugget" istället för grundskolan/gymnasiet också. (Eller vad för slang kidsen använder för skola nuförtiden)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
A ajn82 skrev:
Jag funderar alltid på om förskolepersonal skäller ut sina barn om de säger att de ska gå till "plugget" istället för grundskolan/gymnasiet också. (Eller vad för slang kidsen använder för skola nuförtiden)
Man kan ju använda ålderdomliga utryck och yrkesroller som tidigare gick ihop på ett lite skämtsamt sätt. Som att man till exempel kan föreslå den som har problem med en tand att gå till smeden.

Men jag förstår att en förskollärare kan känna sig lite kränkt om hon på allvar blir kallad för ”dagisfröken” och att en abortläkare tycker att jag är coco om jag på allvar kallar henne för ”änglamakerska”.
 
  • Gilla
Nicci och 2 till
  • Laddar…
Text på svenska, humoristiskt påstående om sång och grannens reaktion.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
J Vos och 2 till
  • Laddar…
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Men jag förstår att en förskollärare kan känna sig lite kränkt om hon på allvar blir kallad för ”dagisfröken” och att en abortläkare tycker att jag är coco om jag på allvar kallar henne för ”änglamakerska”.
Det har jag dock inte hört någon göra, men verksamheten som helhet blir det lätt att jag kallar dagis. Typ "var det bra på dagis idag?", varpå dottern skäller ut mig med ett "det heter förskola, inte dagis!"
 
Lastbil bakifrån med skyltar som humoristiskt beskriver blinkers som "blinky thing". Enkelhmetsuppmaning över bilden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Blazermannen och 7 till
  • Laddar…
H
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Jag blir kränkt av det och som händ ska jag säga ”Taxeringsmyndigheten” istället för ”Skatteverket” och ”Totalförsvarets pliktverk” istället för ”rekryteringsmyndigheten” och slutligen ”grävskopa” istället för ”grävmaskin”
P.S. och givetvis även änglamakerska istället för abortläkare.
😉
Heter det inte grävskopa då?
Tandskopan brukar hete grävskopa.
 
Två tecknade figurer konverserar om en spindelbett; den ena nämner Spiderman, den andra ger ett dystert svar. Humoristisk underton.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Ledsen
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
Går folk fortfarande med strumpor i "Sandaler"?

Person bär strumpor med text och sandaler, på ett kaklat golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.