Någon som har testat denna bänkpelarborren?

TEKNATOOL NOVA VIKING DVR 16" Bänkmodell

Pelarborrmaskin, svart, digital display, strömbrytare, justerbart bord, säkerhetsbrytare, spindelskydd, handtag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En pelarborrmaskin med digitalt varvtalsstyrning, Nödstopp och chuck på produktwebbsida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Produktbeskrivning av en pelarborrmaskin; tekniska specifikationer, bild på användning och video länk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Kostar som en bättre begagnad Arboga.

Kan det vara något att satsa på?
Dag
 
Jag funderar själv på en sån! Ingen som har provat?
 
Hej! Tyvärr har inte jag heller testat den, men kommer att köpa en under våren, för att använda huvudsakligentill trä. Tror absolut att det är en bra maskin, men inte lika robust som Arboga o dylika verkstadsmaskiner.
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Någon som har testat denna bänkpelarborren?

TEKNATOOL NOVA VIKING DVR 16" Bänkmodell

[bild]

[bild]

[bild]


Kostar som en bättre begagnad Arboga.

Kan det vara något att satsa på?
Dag
Fick min golvmodell för 2 veckor sedan. Värd varenda krona, superlativen på Youtube är på gränsen till underdrifter enligt mig. Jag väljer denna alla dagar i veckan.
 
  • Gilla
Kolugn och 1 till
  • Laddar…
Jag har just fått lägga en beställning på en sådan till skolans slöjdsal...
Helt klart överkurs med tanke på elevernas kunskaper, men har man fått en budget som inte tillåter mekanisk växellåda så är det skönt med en varvtalsreglering.
Nu är frågan hur mycket bättre än en Bosch PBD 40 den är, vilken den ersätter, och hur den står sig mot den gamla Arbogan som den ska jobba tillsammans med. Spännande!
 
  • Gilla
Putte G...
  • Laddar…
Tjohopp. När man kom tillbaka idag efter att ha varit på den andra skolan så låg det ett paket på mitt på golvet.
Stort paket med en Nova Viking digital borrmaskin på en pall inuti ett klassrum med olika verktygsmaskiner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Eftersom jag hade elever som ville göra klart sina alster innan de går på sommarlov och börjar på en annan skola så fick det ligga kvar en stund... Men till slut så blev den sista eleven klar och gick hem!
Förpackning som innehåller en stor borrmaskin, kablar, manual och andra tillbehör inslagna i plast, allt placerat i en öppen kartong.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

USB-kabel är ju en kul grej att få med till en borrmaskin, framtiden är här! (ändrar maxvarvtal, men det lär inte behövas) Det var lite svårt att lyfta upp locket innan jag var intelligent nog att lyfta upp den gjutna foten...
Stor borrmaskin som ligger inuti en öppen kartong, inuti stötdämpande form av frigolit. Komponenten är inplastad i genomskinlig plastfolie.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Öhmmmm......
Den är jäääätttteeeeessssttttoooor ju!
Jag ska visserligen bygga en bänk till den, men det är ju bra om eleverna når upp till displayen.
 
  • Gilla
Putte G... och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.