H
Har en strukturtapet (Se bild 1) i en hall/korridor som vi vill få bort. Att försöka riva ned den verkar vara en omöjlighet eller åtminstone evighetsgöra plus verkar pappen på gipset förstöras.

Iallafall var vår tanke att använda renoveringstapet, men efter ett test med Rustas (billigaste) renoveringstapet som vi hade över sedan ett annat rum så börjar vi nu fundera på om vi inte bara ska bredspacka hela väggarna istället då den inte verkar täcka strukturen (se bild 2)

Min fråga är om någon annan har erfarenhet utav mer "kvalitets renoveringstapet" om den lyckas med biffen att täcka strukturen från tapeten, eller är det bara öppna spackelburken och ta fram slippappret?
Texturerad vägg med fiskbensmönster, hörn, modern inredning i bakgrunden, ljus känsla, skarp detalj, inomhusmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vit vägg, strukturerat, ojämnt, papperskant synlig, interiör detalj, närbild, subtila skuggor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ta du fram spacklet så det blir ordning på det där.
 
H
Stefan N Stefan N skrev:
Ta du fram spacklet så det blir ordning på det där.
Haha, ja det verkar som jag får bita i det sura äpplet och spackla :rofl: Hade gärna sluppit ;)
 
De ser ut att sitta bra och vara hyfsat tätt målade, då tror jag att bredspackel är det bästa alternativet.
Men börja med att testa de delar som ser "värst" ut, så att du vet att det kommer se bra ut efter spackling eller om du behöver försöka bli av med dem ändå. Själv hade jag en djävla tyg-struktur-tapet, marginellt bättre än vass-tapet som satt fast när man försökte ta bort den, men bubblade här och där när den blev spacklad...

Då körde jag med en "kvalitets" variant av renoverings-tapet. Grymt hård och dyr duk som knappt gick att hantera vid hörn, men den täckte nästan lika bra som renoveringsgips.
 
Vilken renoveringstapet använde du? Vi ska också sätta över målad väv som sitter bra, vill gärna slippa bredspackling och slipning.
 
H
B Bisseisse skrev:
Vilken renoveringstapet använde du? Vi ska också sätta över målad väv som sitter bra, vill gärna slippa bredspackling och slipning.
Det blev faktiskt att bredspackla, körde Biltemas rullspackel. Gick förvånansvärt bra att köra med det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.