Fogade lite lister och när jag kom till bjälken (till vänster i första bilden), hittade jag en ballong som visade sig innehålla ett vitt pulver. Tryckte ut lite av det på sista bilden.

Det var förhållandevis rent på dom andra bjälkarna men här ser man att mössen har sprungit. Vi har även hittat musfällor i köket så vi vet att den tidigare ägaren har försökt att åtgärda möss.

Jag skulle gissa att nån fyllt råttgift i ballongen och snittat eller klippt några hål i sidorna, i hopp om att dom skulle provsmaka, men jag har aldrig sett nåt liknande och vet inte hur råttgift funkar.. mer än att det sorteras som farligt avfall.

Så innan jag tar en tugga för att identifiera: Nån som har en aning?
 
  • En person tar bort maskeringstejp från en vägg nära ett träbjälklag i taket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Lila vaxförseglad anslutning, kablar, träyta, insektsavföring, mörk bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand håller lila objekt, träreglar och elektriska kablar synliga. Inomhus arbete eller renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bara smaka, ingen minns en fegis!

Skämt åsido ser det ut som en hemmagjord squishie som något barn tidigare boende i huset har tillverkat och sedan råkat slänga upp till fyndplatsen.
 
  • Gilla
  • Haha
Rejäl och 6 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Bara smaka, ingen minns en fegis!

Skämt åsido ser det ut som en hemmagjord squishie som något barn tidigare boende i huset har tillverkat och sedan råkat slänga upp till fyndplatsen.
Ah, det var ingen dum idé! Antagligen (och förhoppningsvis) är det bara något sånt. Detta ledde mig till det här receptet på en hemmagjord stressboll: https://www.land.se/fixat/stressboll-eller-kramgo-gubbe-sa-gor-du-din-egen-favorit/ (sidan verkar lite trasig, men i princip är det en vanlig ballong med potatismjöl i).

Kommer oavsett att ta den till farligt avfall, för när jag bet i den såg jag rosa elefanter! ;)
 
  • Gilla
  • Haha
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
Hns235 Hns235 skrev:
Fogade lite lister och när jag kom till bjälken (till vänster i första bilden), hittade jag en ballong som visade sig innehålla ett vitt pulver. Tryckte ut lite av det på sista bilden.

Det var förhållandevis rent på dom andra bjälkarna men här ser man att mössen har sprungit. Vi har även hittat musfällor i köket så vi vet att den tidigare ägaren har försökt att åtgärda möss.

Jag skulle gissa att nån fyllt råttgift i ballongen och snittat eller klippt några hål i sidorna, i hopp om att dom skulle provsmaka, men jag har aldrig sett nåt liknande och vet inte hur råttgift funkar.. mer än att det sorteras som farligt avfall.

Så innan jag tar en tugga för att identifiera: Nån som har en aning?
Har ingen aning, men visst ser de svarta korvarna ut som musbajs? Kanske läge för en riktig fälla istället
 
S surfarn skrev:
Har ingen aning, men visst ser de svarta korvarna ut som musbajs? Kanske läge för en riktig fälla istället
Ja, musbajs utan tvekan, släng upp några musfällor med nougat/snickers eller liknande choklad så går det fort att se ifall är aktiva eller det är gammalt.
Täta eventuell ingång och sanera de som redan är inne.
 
  • Gilla
Hns235 och 2 till
  • Laddar…
Hns235 Hns235 skrev:
Kommer oavsett att ta den till farligt avfall, för när jag bet i den såg jag rosa elefanter! ;)
Du är ju inte klok. Det kan ju vara värt 100.000-tals kronor på svarta marknaden😉😄
 
  • Gilla
  • Haha
HenrikHuslöse och 3 till
  • Laddar…
A
typiskt kokain det enda inte möss äter.
 
  • Gilla
  • Haha
Alfredo och 3 till
  • Laddar…
Varför har ingen ställt frågan ännu om DETTA är ett dolt fel? 😆
 
  • Haha
  • Gilla
Workingclasshero och 7 till
  • Laddar…
Ballong är det nya storpacket istället för flera gubbar...
 
S surfarn skrev:
Har ingen aning, men visst ser de svarta korvarna ut som musbajs? Kanske läge för en riktig fälla istället
V Vindens skrev:
Ja, musbajs utan tvekan, släng upp några musfällor med nougat/snickers eller liknande choklad så går det fort att se ifall är aktiva eller det är gammalt.
Täta eventuell ingång och sanera de som redan är inne.
Hade lite möss när vi flyttade in men vi har två katter så mössen tackade för sig ganska snart. Har sen dessutom fogat alla springor i hela huset för att bli av med dallerspindlar (många timmar men det verkar funka). Tryckte igen musgångarna med skumfog här också :)
 
Hns235 Hns235 skrev:
Hade lite möss när vi flyttade in men vi har två katter så mössen tackade för sig ganska snart. Har sen dessutom fogat alla springor i hela huset för att bli av med dallerspindlar (många timmar men det verkar funka). Tryckte igen musgångarna med skumfog här också :)
Dom har nog hittat nya ingångar.Tycker med att det ser ut som musbajs.
 
H
Hns235 Hns235 skrev:
Fogade lite lister och när jag kom till bjälken (till vänster i första bilden), hittade jag en ballong som visade sig innehålla ett vitt pulver. Tryckte ut lite av det på sista bilden.

Det var förhållandevis rent på dom andra bjälkarna men här ser man att mössen har sprungit. Vi har även hittat musfällor i köket så vi vet att den tidigare ägaren har försökt att åtgärda möss.

Jag skulle gissa att nån fyllt råttgift i ballongen och snittat eller klippt några hål i sidorna, i hopp om att dom skulle provsmaka, men jag har aldrig sett nåt liknande och vet inte hur råttgift funkar.. mer än att det sorteras som farligt avfall.

Så innan jag tar en tugga för att identifiera: Nån som har en aning?
Varför smaka på något man inte vet vad det är, nyttigt är det iallafall inte med all säkerhet.
Kasta det i farligt avfall bara.
 
H HEM2121 skrev:
Varför smaka på något man inte vet vad det är,
Jag tror nog att TS skämtade lite med oss. 😉
 
  • Gilla
Hns235 och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag tror nog att TS skämtade lite med oss. 😉
Det kunde ha varit värre, tänk att mötas av denna syn. 😅

Skämtfull bild, skelett i skåp, renoveringsidé, humoristisk text, överraskning för framtida renoverare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Hybro och 2 till
  • Laddar…
V Vindens skrev:
Varför har ingen ställt frågan ännu om DETTA är ett dolt fel? 😆
Vänta bara tills elektrikerna ser det här ….ojoj..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.