Har en fråga om Smartplug, fjärrströmbrytare som inte kräver någon hub, utan bara wifi.
Man använder en app i telefonen för att ställa in ett schema för på och avslag.
Nu undrar jag om pluggarna har ett eget minne för inställt schema, eller måste appen i telefonen vara igång i wifinätverket för att schemat ska fungera? Jag kan inget om detta som ni märker!

tex denna smartplug undrar jag över: https://www.kjell.com/se/produkter/...leverio-smart-fjarrstrombrytare-2300-w-p51701
 
Pluggen får (via WiFi och din internetanslutning) sin instruktion om tänd/släck från kontot i molnet där alla scenarior ligger.
Appen behöver inte vara igång utom när man konfigurerar.
Utan internet funkar inte automatiska scenarior.

Om ett scenario misslyckas (typ pluggen sitter inte i vägguttaget) får du en notis i telefonen.
 
  • Gilla
Dan1891
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Pluggen får (via WiFi och din internetanslutning) sin instruktion om tänd/släck från kontot i molnet där alla scenarior ligger.
Appen behöver inte vara igång utom när man konfigurerar.
Utan internet funkar inte automatiska scenarior.
OK! Så appen i telefonen behöver inte vara igång då. Tack för förklaring!
Men då bygger det på att kontot i molnet måste leva vidare, och det vet man väl aldrig hur länge det funkar?
 
Så är det, men grundfunktionen tända/släcka via appen funkar utan internet, det sker lokalt i ditt eget nät.
 
  • Gilla
Dan1891
  • Laddar…
Kan man använda dessa wifi pluggar lokalt, tex med Home Assistant? Eller måste man använda den molnbaserade appen för att de ska fungera?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.