Om man skulle resa med min bil nu så skulle man nog köra den in i ett träd och beställa en taxi.
Den har fått fnatt på riktigt.
Motorlampan för den trasiga batterimodulen har förvisso slocknat.
Men på 12 km så fick jag 60 olika ändringar på farthållaren. Vägen jag körde bestod av raka vägar 70 och 100 km/h en snurr ner på RV.

Exempel på meddelande på farthållaren.
"kurva 20km/h" (och det var allt mellan 10-70km/h den visade)
"korsning fram" (fanns ingen korsning"
"30 upptäckt" (på en 100 väg)
"kurva 30km/h" på en flera km rak väg.

Tänk att köra 30 mil med den bilen. Den ska in på rep av modulen snart, så hoppas de fixar skiten. Jag har gett upp iallafall så kommer inte köra den mer troligtvis innan verkstadsbesöket. Eller jag måste såklart köra ner batteriet.
 
  • Ledsen
  • Wow
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Tänk att köra 30 mil med den bilen
Vad är det för bil? Tänkte lägga in den på min svarta lista... Går det inte att ställa in farthållaren på den hastighet man vill att den ska hålla?
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Avverka den kön på en kvart?! Jag är imponerad, är ju nästan som en vanlig mack.
20 snabbladdare och de flesta laddar nog inte mer än 15-20 minuter kan jag tänka mig.

Allla 20 lediga just nu men det lär nog inte dyka upp i facebookflödet så att det kan delas vidare av elbilsmotståndare 🙂

/Krille
 
K Krille4 skrev:
Läste du också att kön berodde på att SuC i Hudiksvall var tillfälligt stängf och att han trots det bara fick vänta 15 min? 😉

/Krille
Nä, det stod inget mer, och jag klickade inte på inlägget.
Avsändare var Tesla klubben.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Vad är det för bil? Tänkte lägga in den på min svarta lista... Går det inte att ställa in farthållaren på den hastighet man vill att den ska hålla?
ID3
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Går det inte att ställa in farthållaren på den hastighet man vill att den ska hålla?
Nej, eller rättare sagt, farthållaren trumfar ens egen inställning till och från. Dels ändrar den till skyltad hastighet när den bedömer att hastighetsgränsen ändras (både uppåt och nedåt), dels sänker den ibland hastigheten temporärt när den upptäcker kurviga vägar.

Båda funktionerna är kassa (även om min bil inte är fullt så kass). Det finns heller inget sätt att stängs sv dem (om man vill ha farthållaren på).

Sen är väl alla bilar snart där att de tvingas övervaka föraren och överpröva dennes val. Vissa är bara väldigt dåliga på det, som VW.
 
  • Ledsen
  • Gilla
  • Arg
  • Wow
MultiMan och 5 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Nä, det stod inget mer, och jag klickade inte på inlägget.
Avsändare var Tesla klubben.
Så vad var då syftet med att kopiera rubrik och bild från en av 20 000 medlemmar i en facebookgrupp? 🙂

/Krille
 
  • Gilla
witten
  • Laddar…
K Krille4 skrev:
Så vad var då syftet med att kopiera rubrik och bild från en av 20 000 medlemmar i en facebookgrupp? 🙂
Måste allt ha ett noga genomtänkt syfte? Det inlägg jag skriver just nu har då inte det. Har det inlägg du skrev, och som jag citerar, det?
 
  • Gilla
  • Haha
MultiMan och 3 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Troligen var det just Easypark som nyligen släppte mitt kortnummer till buset. 🤬 Fast sånt skit verkar kunna drabba de flesta.

[länk]

Så har ni kort reggade där så ta gärna en extra koll.
Easypark är ett jäkla skitföretag som tar "extra avgifter" på parkeringen.

Att inte någon parkeringsoperator ser till att förhandla fram en LÅG procent på avgiften eller transaktionen, ha avtal med alla och inte lägga på nåt extra. Den appen skulle jag alla gånger välja som default.

Kortföretagen borde ju också göra avtal med bensinmackarna, så att man får rabatt när man använder sitt kreditkort. Givetvis kan man ju koppla kortet till macken också och få en kickback till... (kortföretagen har ofta en liten rabatt, men sämre än mackens "eget" kort tror jag)

Jag tycker det verkar gå från att man skulle ha 5 olika kreditkort och 15 olika kundkort till att man kopplar sitt kort till eventuella kundklubbar.

Det bästa är väl att man INTE tar extra betalt utan istället bara "loggar" vilka som tankar mycket och erbjuder ytterligare rabatter om man är en trogen kund.

Men i andra vågskålen ligger ju att många företag hellre verkar locka nya kunder med intro-erbjudanden för att sen tappa trogna kunder... Jag tycker detta är helt galet, men uppenbarligen är 1) många för trötta för att byta bolag även om man som trogen kund betalar med 2) andra lockade att "göra bra deal" så de håller på och säger upp och byter sina abonemang hela tiden...
 
När vi körde från Umeå till Göteborg på midsommardagen och dagen efter det fick vi köa två gånger, 10-15 min per gång. Från Fredrikshamn till Paris och under hela returen köade vi aldrig.
Men visst är det irriterande när det händer.

Största nackdelen mot Diesel eller bensin tycker jag var alla stopp på trista laddstationer. Sen märks det väldigt stor skillnad i hur långt man kommer under en heldag på Autobahn.
 
J JohanLun skrev:
Att inte någon parkeringsoperator ser till att förhandla fram en LÅG procent på avgiften eller transaktionen, ha avtal med alla och inte lägga på nåt extra.
Parkster uppfyller nästan allt detta på de platser/orter jag parkerar oftast.
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Parkster är det bästa sedan skivat bröd!
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Lustiga är väl att det finns massor av dugliga parkeringsappar. Både kommunala och privata, ändå är det easy park som är mest utbredd.
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
K Krille4 skrev:
Så vad var då syftet med att kopiera rubrik och bild från en av 20 000 medlemmar i en facebookgrupp? 🙂

/Krille
Inget alls. Var bara lite kul att bilden kom upp just efter jag läst i denna tråd.
Vad har hört o läst behöver Teslaägare aldrig köa, tycker mig se att bilden visar motsatsen 😉
"Bara en kvart" Jo, men sen då, det ska väl laddas en kvart oxå.
Jag som fortfarande har mycket "spring i benen" trots åldern får rysningar av köer.
 
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Lustiga är väl att det finns massor av dugliga parkeringsappar. Både kommunala och privata, ändå är det easy park som är mest utbredd.
Inte i mina trakter. Här dominerar Parkster.
 
  • Gilla
  • Älska
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.