Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Nja, det var ett projektbolag. Produktionsbolaget ser stabilt ut, EK på 27 mkr för 2022 iaf. Med de klarar inte så många fler dåliga år, precis som samtliga hustillverkare som säljer på privata marknaden.
Ja, visst skrev jag att det var dotterbolaget mark o exploatering som är försatt i KK?

EK på 27 Mkr är ju ingen större marginal om man backar 15 Mkr är 2022. 2023 lär ju knappast visa svarta siffror och enl "källor" är säljorganisationen ett hela havet stormar. Jag hoppas givetvis på det bästa för tycker dom producerar fina hus.
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
N NisseW25 skrev:
Halloj! Är det fler som bygger med Skidstahus nu i modern tid som skulle kunna berätta recensioner, hur det blivit vid ev förseningar, omdöme av säljare, kundkontakt osv.
Jag bor i ett Skidstahus byggt 2003 och jag måste nog säga att kvaliteten är bättre än de flesta kataloghus och definitivt bättre än jag förväntat. Då är jag ändå i bygg/fastighetsbranschen…. Däremot så är huset ett 1,5-planshus, så fult som attan med 2/3 tak och 1/3 fasad, dvs tvärtom vad ett hus proportioner ska vara, men som sagt, bra kvalitet.
 
Nu har jag lyckats få reda på vad som händer i Obbola. Är visst kopplat till säljaren för området som inte lyckats hålla ihop projekten. Istället för att be om hjälp har kunderna drabbats av felinformation och undermåligt bemötande. Varit många turer kring det och var tydligen ett stormöte med flera husbyggare och vd:n. Märkligt att Skidstahus inte kommit sig för att plocka bort honom och be kunderna om ursäkt. De flesta har varit nöjda med själva huset och underleverantörer. Något garage som varit snett och strul med värmepumpar. Säljaren som står som ansvarig har slingrat sig runt och varit rent otrevlig. Framförallt mot kvinnorna där. Med andra ord en trist typ.
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.