Hejhej,
Jag heter Roland.

förlåt för min svenska, Jag är ny i Sverige. Jag håller på att renovera ett hus från +/- 1900.
Det finns röta i sill eftersom den placerades på betongen ungefär 1960. sillen byts ut.
Nu kommer mitt problem. Betongen är mycket porös och kan tas bort för hand på vissa ställen. svårt på vissa ställen. Nu är frågan, har du några idéer för att lösa detta?

Mvh,
Roland
 
  • Gul vägg, avskalad färg, stuprör, sockel, gräs, små blommor, sprickor i betongen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trasigt golv och vägg, renoveringsbehov, träbjälkar synliga, skadat bruk, rörstump, gammal tapet, nedslitet rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renovering av hus, träbjälkar, isolering, gammal vägg, ingen golvbeläggning, byggarbetsplats, konstruktion, golvficklampa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gamla träbjälkar, skadad, rått trä, grusig mark, möjlig förfall, mörk, skugga, byggnadskonstruktion, renoveringsbehov.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fuktskadat trä, murbruk, verktyg, renoveringsarbete, mögelskador, åtgärdas, inomhusarbete, konstruktionsfel, underlag, byggnadsvård.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om sockeln är porös rätt igenom så är det förmodligen lämpligt att byta den också om/när huset ändå lyfts för att byta syllar?
 
R
Roland07 Roland07 skrev:
Hejhej,
Jag heter Roland.

förlåt för min svenska, Jag är ny i Sverige. Jag håller på att renovera ett hus från +/- 1900.
Det finns röta i sill eftersom den placerades på betongen ungefär 1960. sillen byts ut.
Nu kommer mitt problem. Betongen är mycket porös och kan tas bort för hand på vissa ställen. svårt på vissa ställen. Nu är frågan, har du några idéer för att lösa detta?

Mvh,
Roland
Lite poröst i muren du har är ingett fel i sig, rör den så lite som du kan när du byter syllen..
Utvändigt bör du gräva ur mot grunden och putsa om i sin helhet så kommer det att hålla länge…
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.