Vi ska alltså bygga hus, och frågorna är många. Nu undrar jag om någon vet vad det på ett ungefär kostar att beställa en egen kulör på fönsterna (endast utsida)?
 
Vet inte om detta gäller generellt, men Elitfönster tar i alla fall hutlöst betalt. 1400 kr per fönster om jag inte minns fel.
/Lena
 
Beställ omålade fönster.

Nackdel: Det ser inte sprutmålat ut.
Fördel:Billigare, du får det bästa virke fabriken kan erbjuda, du kan välja precis den kulör du vill ha samt att livslängden på penselmålningen blir betydligt längre.
 
Bob_the_builder
Å andra sidan, måla fönster är något man pysslar med i helvetet (för att delvis citera, alt. travestera en känd talare).
 
Vad Bob inte tänker på är att man inte behöver stå utomhus på stege för att måla omonterade fönster. ;)
 
Bob_the_builder
Jodå, det tänker Bob visst på. Att måla på stege finns inte i Bobs vildaste mardrömmar ens (och det är inte en fråga om höjd utan om arbetsställning). Bob har målat ETT stycke kopplat tvåglasfönster i källaren på bostadsrättshuset (för montering i befintlig förrådsbyggnad på tomten). Det räckte och blev över. Makalöst pillande och kladd. När man väl är klar med det man kommer åt måste fönstret vändas. Dessförinann måste det torka. Sen ska det målas ett par gånger till. Samma visa igen. Pill, kladd, väntan.

Dårar.
 
KarlXII skrev:
Vad Bob inte tänker på är att man inte behöver stå utomhus på stege för att måla omonterade fönster.  ;)
Det låter som om man är ännu närmare helvetet utan stegen?

Jag VÄGRAR måla. Det är skiiittrist oavsett vad det är som skall ha färg. Och att titta på när andra målar än nästan ännu värre - ofantligt irriterande att se när folk blir kladdiga av att måla..... (det är ungefär som människor som inte kan äta hamburgare utan att få halva innehållet i knät eller handen).
 
Tja, vi har väl alla olika läggningar.

Själv har jag inget emot att måla fönster, däremot att spackla väggar och hörn inför tapetsering eller målning.
 
Vi tog in offert från tanumsfönster, kommer inte ihåg exakt men det var ingen direkt skillnad.Sedan ingick det i vårat huspaket.
När vi sedan kommer på att vi inte ville ha samma färg invändigt som vi har utvändigt(vi vill ha vitt invändigt)så kostar det 30.000kr extra :surprised:(hustillverkarna ville ha det)Då la vi ner det för det var lite väl mycket tyckte vi.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.