Hej!

Har ett Arlo system hemma på 4 kameror som jag är väldigt nöjd med. Det enda jag funderar över är hur man kan få notiser eller något larm som löser ut på natten om någon kamera skulle upptäcka en person. Funderar på att ha en dedikerad iPad som står inkopplad till någon högtalare eller liknande. Har ni några bra tips?
 
Maalox
Jag har Arlo Pro 4 med deras prenumeration och har ställt in så att jag bara får notiser om människor syns. Detta görs i appen. Dock kommer alltid djur och annat spelas in och sparas i molnet, men notiser kan du slippa.
 
  • Gilla
carlfredrik
  • Laddar…
Maalox Maalox skrev:
Jag har Arlo Pro 4 med deras prenumeration och har ställt in så att jag bara får notiser om människor syns. Detta görs i appen. Dock kommer alltid djur och annat spelas in och sparas i molnet, men notiser kan du slippa.
Men får du notiser på telefonen som du vaknar av när du sover?
 
Ska se om jag kan få in dom i Home Assistant och låta någon siren eller liknande ge larm. Får se hur det går.
 
B
Kan inte alla Arlo produkter men för den jag har har Arlo bestämt att larm ska nyttja rörelsesensor utan identifiering av typ av objekt. Detta för att den identifieringen går via molnet och försenar larmet.

Att ha larm utlöst av fallande löv och katter är dock ingen höjdare.

Den enda lösningen jag hittat är att gå via appen IFTTT som av någon anledning kan använda Arlos identifiering av typ av objekt för att lösa ut siren, då kan du också aktivera andra produkter från andra tillverkare, exempelvis lampa och extern siren. Fördröjningen är försumbar, några sekunder på sin höjd.

Trigger i IFTTT ser ut såhär
 
  • Skärmdump av appinställningar för Arlo Video Doorbell, med alternativ för rörelsedetektering av personer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B bygges skrev:
Kan inte alla Arlo produkter men för den jag har har Arlo bestämt att larm ska nyttja rörelsesensor utan identifiering av typ av objekt. Detta för att den identifieringen går via molnet och försenar larmet.

Att ha larm utlöst av fallande löv och katter är dock ingen höjdare.

Den enda lösningen jag hittat är att gå via appen IFTTT som av någon anledning kan använda Arlos identifiering av typ av objekt för att lösa ut siren, då kan du också aktivera andra produkter från andra tillverkare, exempelvis lampa och extern siren. Fördröjningen är försumbar, några sekunder på sin höjd.

Trigger i IFTTT ser ut såhär
Tack för svar! Min lösning kommer bli att jag drar in kamerorna i Home Assistant och sedan utlöser diverse actions därigenom. Absolut att det bara ska reagera på person-igenkänning 😄 Har katt och frigående hönor på tomten som löser ut notiser stup i kvarten.
 
  • Gilla
bygges
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.