Hej
Skall bygga en vagn till en vedeldad pizza ugn. Tänker hjul-tryckt stomme-skiva av betong-pizzugn
Har ej gjutit bänkskiva tidigare.

Måste man ha formplyfa ? Den är så jäkla dyr- och jag har inget högre krav på finish då ugnen skall stå på skivan

Tacksam för lite tips.
 
R
Q q51020 skrev:
Hej
Skall bygga en vagn till en vedeldad pizza ugn. Tänker hjul-tryckt stomme-skiva av betong-pizzugn
Har ej gjutit bänkskiva tidigare.

Måste man ha formplyfa ? Den är så jäkla dyr- och jag har inget högre krav på finish då ugnen skall stå på skivan

Tacksam för lite tips.
Nej du behöver ingen formplywood ska du gjuta en gång så duger de flesta skivor bara dom är släta nog för din smak..
Vad hade du tänkt o använda?
 
R Rejäl skrev:
Nej du behöver ingen formplywood ska du gjuta en gång så duger de flesta skivor bara dom är släta nog för din smak..
Vad hade du tänkt o använda?
Har nog inte tänkt så mkt ännu, men troligtvis en konstruktions plywoodskiva från Hornbach,
 
R
Q q51020 skrev:
Har nog inte tänkt så mkt ännu, men troligtvis en konstruktions plywoodskiva från Hornbach,
Den går bra med kommer att sitta lite hårdare vid rivning av formen men är du försiktig så går det bra.
 
R Rejäl skrev:
Den går bra med kommer att sitta lite hårdare vid rivning av formen men är du försiktig så går det bra.
Har du ngt annat förslag ? Behöver man "seala" plywooden med ngt tro ?
 
R
Q q51020 skrev:
Har du ngt annat förslag ? Behöver man "seala" plywooden med ngt tro ?
Har du ett stabilt bord o gjuta på så behövs inte en så tjock skiva…
 
R Rejäl skrev:
Har du ett stabilt bord o gjuta på så behövs inte en så tjock skiva…
Tänker nog en ca 30 mm tjock. Vill hålla ner vikten
 
R
Q q51020 skrev:
Tänker nog en ca 30 mm tjock. Vill hålla ner vikten
Jag menade bord som du gör själva gjutningen på..
 
R Rejäl skrev:
Jag menade bord som du gör själva gjutningen på..
Aha, gjuter nog på garagegolvet.
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Olja skivan så släpper det antagligen ganska bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.