G GoGetLost skrev:
Yes. Du ska inte använda icke dimbara ljuskällor till någon dimmer 👍
Problemet är det kommer kopplas en spegellampa och en taklampa i badrummet taklampan kan jag sätta dimbara ljudkällor i men osäker om spegellampan är dimbar ?
 
F Farreee skrev:
Problemet är det kommer kopplas en spegellampa och en taklampa i badrummet taklampan kan jag sätta dimbara ljudkällor i men osäker om spegellampan är dimbar ?
Koppla inte in spegelbelysningen på plejden är lösningen då 👍
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
G GoGetLost skrev:
Koppla inte in spegelbelysningen på plejden är lösningen då 👍
Vilken fantastisk lösning 🤝 men nu är det så att jag behöver styra båda med plejden och finns det inte funktion och välja som icker bar last eller borde jag köra på annan Plejd produkt istället ?
 
F Farreee skrev:
Vilken fantastisk lösning 🤝 men nu är det så att jag behöver styra båda med plejden och finns det inte funktion och välja som icker bar last eller borde jag köra på annan Plejd produkt istället ?
Du borde inte ha en Plejd alls, vad tillför den ssom inte en vanlig strömbrytare fixar?
 
D Dilato skrev:
Du borde inte ha en Plejd alls, vad tillför den ssom inte en vanlig strömbrytare fixar?
Just nu är det så att jag behöver den ihop med en Plejd vakt. Har du någon erfarenhet utav Plejd och kan svara på frågan istället för och spekulera om jag behöver en eller inte så vore jag tacksam.
 
F Farreee skrev:
Just nu är det så att jag behöver den ihop med en Plejd vakt. Har du någon erfarenhet utav Plejd och kan svara på frågan istället för och spekulera om jag behöver en eller inte så vore jag tacksam.
Det var en genuin fråga...
Vad är en Plejd vakt?
En CTR eller REL är väl det du behöver..
 
D Dilato skrev:
Det var en genuin fråga...
Vad är en Plejd vakt?
En CTR är väl det du behöver..
Plejd Dim-02 + plejd WMS-01 om det säger sig nåt.
D Dilato skrev:
Det var en genuin fråga...
Vad är en Plejd vakt?
En CTR eller REL är väl det du behöver..
En Plejd WMS-01 en rel hade funkat men har redan en dim-02 funkar det inte bästeller jag en rel-02
 
Problemet med DIM produkterna är att dom kanske inte tål att starta med icke- dimbara led.
Detta har diskuterats tidigare, Plejd slirar lite på vilken effekt som kan drivas i ickedimläge, det beror helt på lampan säger dom och rekommenderar det inte alls.

Jag skulle påstå att en 5w led ska gå att köra på en dimmerkanal inställd på ickedim det är 10 gånger tillåten maxeffekt på DIM-02, men var gränsen går är okänt.
 
D Dilato skrev:
Problemet med DIM produkterna är att dom kanske inte tål att starta med icke- dimbara led.
Detta har diskuterats tidigare, Plejd slirar lite på vilken effekt som kan drivas i ickedimläge, det beror helt på lampan säger dom och rekommenderar det inte alls.

Jag skulle påstå att en 5w led ska gå att köra på en dimmerkanal inställd på ickedim det är 10 gånger tillåten maxeffekt på DIM-02, men var gränsen går är okänt.
Nu vet jag inte om spegellampan är dimbar finns det något sätt och ta reda på det den ser ut och vara led.
 
F Farreee skrev:
Nu vet jag inte om spegellampan är dimbar finns det något sätt och ta reda på det den ser ut och vara led.
Är den dimbar står det säkert på den ( det är en egenskap som kostar extra och brukar därför marknadsföras tydligt).
Vilken effekt (W) har den ?
 
D Dilato skrev:
Är den dimbar står det säkert på den ( det är en egenskap som kostar extra och brukar därför marknadsföras tydligt).
Vilken effekt (W) har den ?
Den är fast på spegeln hittar inget info
 
  • Badrumsspegel och reflektionen av en person som tar en bild med en smartphone. Vita kakelväggar syns i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett laddningskabel sticker ut från en metallsäkerhetsfäste, återspegling och inredningsdetaljer i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
En gissning är att den är icke dimbar och 8 watt (som en Gustavsberg i samma stil).
Jag tycker nog att den borde gå att driva med din DIM-02 i 100% läge utan att den (plejden) går sönder.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.