Vi beställde vår elbil innan de tog bort stödet. Den levererades i maj i år. Nu har det gått över 6 månader sedan bilen skrevs på mig. Jag har lämnat in en ansökan och alla dokument till transportstyrelsen. Jag har fått ett positivt besked om ansökan är preliminärt godkänd.

Nu undrar jag när pengarna kommer. 26 november var precis 6 månader.

Hur lång tid har det tagit för er andra att få pengarna utbetalda?
 

Bästa svaret

J Juniperus skrev:
Vi beställde vår elbil innan de tog bort stödet. Den levererades i maj i år. Nu har det gått över 6 månader sedan bilen skrevs på mig. Jag har lämnat in en ansökan och alla dokument till transportstyrelsen. Jag har fått ett positivt besked om ansökan är preliminärt godkänd.

Nu undrar jag när pengarna kommer. 26 november var precis 6 månader.

Hur lång tid har det tagit för er andra att få pengarna utbetalda?
Jag hämtade bilen strax före jul och fick in pengarna på kontot ganska precis 2 veckor efter att det gått 6 månader sedan jag fick bilen.
 
  • Gilla
Juniperus
  • Laddar…
12 månader på den ena , och 14 månader på den andra
 
Halvannat år sen nu, men jag minns det som att pengarna kom ganska nära efter att sex månader passerats. Inom en månsd skulle jag tro.

Lite jobbigare på den tiden, då man fick noll respons på inskickad ansökan. Man skickade in en sladdrig papperslapp med snigelpost och fick inget som helst mottagningsbevis men var personligt ansvarig för att ansökan hade kommit in. Kändes som 1900-tal.
 
  • Gilla
Rejäl och 1 till
  • Laddar…
Tack för svar.
Då hoppas jag på cash i nästa vecka.
 
Attitudeswe
Kommer bonusen räcka till alla berättigade bilar tro?

Vår bil skall få sin bonus vecka 1...

Transportstyrelsen har inte uppdaterat info om hur potten ser ut sedan i maj...

Skärmdump av webbsida med information om bonusutbetalningar och medel, innehåller siffror och summor i SEK.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Attitudeswe Attitudeswe skrev:
Kommer bonusen räcka till alla berättigade bilar tro?

Vår bil skall få sin bonus vecka 1...

Transportstyrelsen har inte uppdaterat info om hur potten ser ut sedan i maj...

[bild]
Jag fick mitt iaf precis 2 veckor efter 6 mån enligt utsago här. Det är väl bara att hoppas att det räcker eller att de skjuter till lite i annat fall.
 
De måste väl rimligen veta hur många bilar det är nu. Det är ju ett år sen sista beställningsdag och alla har väl fått sina bokade bilar alternativt att leverantören sagt upp avtalet.

Sen har ju staten ett ansvar att uppfylla sina löften med, så man behöver nog inte oroa sig för pengarna om ens köp uppfyller bonusvillkoren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.