Hej, nu ligger det ett LB-hus byggt 2005 ute på hemnet.
Huset är ett 1,5-plans med oinredd vind. Huset verkar inte finnas bland LBs kataloghus idag.
Så nu undrar jag om nån sitter på en gammal prislista eller nån som byggt detta hus tidigare.
Nedervåningen är på 116 m2 boyta, och övervåningen på 63 m2 boyta.
Huset är helt rektangulärt, liknar dagens "nötskrikan".
Nån som vet vad detta hus skall kosta, NF, med oinredd vind?
 
Hej

Skulle tippa på 1.6-1.7 mille om jag inte minns helt fel!

//Micke
 
Micke_1 skrev:
Hej

Skulle tippa på 1.6-1.7 mille om jag inte minns helt fel!

//Micke
Tack Micke.

Nån som kan bekräfta eller dementera?
 
Har fått bekräftat att huset jag talar om är ett "duvhöken".
Nån som byggt detta som har synpunkter?
 
Vi byggde ett Duvhöken och flyttade in November 2006.
Vårt hus + enteprenad låg då på ca 1.230.000 (Blekinge). Sedan hade vi en del tillval (takkupa, trappa, gavefönster, bättre kök) och tror vi la ca 130.000 på detta Dock så har det hänt en hel del med huspriserna sedan dess.
Mycket trevligt hus och bra planlösning (öppet och luftigt) - tycker till och med att de försämrade planlösningen när huset gjordes om till Ugglan 117. Ugglan 117 var också en hel del dyrare då man anpassade materialval till Ugglanserien.
Som nackdel kan jag säga att Höken serien var ännu mer budget än Ugglanserien, kanske inte rent byggtekniskt utan mer materialval (laminat istället för parkett, sämre lås, billigare toainredning etc.)
 
magg- det pris du nämnde, var det med oinredd övervåning?
 
Ja, det var med oinredd övervåning.
Vi fiskade även lite över vad det skulle kosta att få övervåningen helt inredd och svaren landade i intervallet 270-350 tusen.
Vårt val är att avvakta några år och sedan i lugnt tempo göra det mesta själva (behöver inte det utrymmet med småbarn).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.