A anis16 skrev:
Är det nån som vet om svärsonen fick ladda sin bil hos svärfar i år då?
Absolut inte! Är du helt galen?
 
  • Haha
  • Älska
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
B Bigfoot skrev:
Nu är hela julen förstörd!

Jag köpte en bostadsrätt för ett halvår sedan. Imorse vakande jag 5.30 av att tvättställsblandaren droppade. Jag ringde ordföranden på studs och sa att han får komma och fixa den direkt för jag vill inte att det droppar när vi ska se på Kalle. Då sade han att han inte tänkte göra det utan att jag själv får ansvara för det! Vad fasen, jag har ju köpt en lägenhet för två miljoner och så struntar styrelsen helt i lägenheterna! Så det sade jag till honom. Då svarade han att jag var välkommen att själv kandidera till ordförandeposten på nästa årsmöte. Vilket jädra stolpskott, jag har inte lust att hålla på med en massa möten och sånt.

Sedan ringde jag säljaren och talade om att hela badrummet är ett fuskbygge och om han inte betalar 400000 snarast så ska jag stämma skiten ur honom. (Blandaren är från -79 och tillverkas inte längre. En annan blandare skulle inte passa med badrummets stil, så hela badrummet måste göras om.) Då blev den jäveln otrevlig och mumlade något om att "see you in court".

Så då ringde jag mäklaren och upplyste om fusket, men han ville inte ta tag i det. Så mycket för neutrala mäklare! Uppenbarligen helt korrupt och på säljarens sida!

Jag fick i alla fall ur säljaren vem som byggt badrummet. Firman gick i konkurs -86, men jag lyckades få tag på numret till ägaren. Jag ringde 26 gånger på en timme utan svar och när jag ringde 27:e gången så gav han mig upptaget direkt! Jäkla hantverkarfasoner, fakturera går bra, men när något ska reklameras är de oanträffbara! Uppenbarligen varnad av säljaren!

Så nu har jag en inkompetent styrelse, en bedräglig säljare, en korrupt mäklare och en fuskande byggare som är skyldiga mig 400000 var att stämma skiten ur. Men hur får jag domstolen att ta tag i det mitt i julhelgen? Ska jag behöva sitta och lida hela julen? Varför tar ingen ansvar?
Du börjar med att åka och hämta ordförande,säljaren, mäklaren och hantverkaren. Sedan kör du hem till domaren så kan han döma allt på en gång. Sedan när du fått domen i handen och om dom inte hjälper dig då heller så kontaktar du HA indrivning dom kan vara lite dyra men dom är effektiva. Sedan borde nog allt fixa sig hastigt.
 
Eller så löser Karo allt. Så mycket enklare!
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
B Bigfoot skrev:
Nu är hela julen förstörd!

Jag köpte en bostadsrätt för ett halvår sedan. Imorse vakande jag 5.30 av att tvättställsblandaren droppade. Jag ringde ordföranden på studs och sa att han får komma och fixa den direkt för jag vill inte att det droppar när vi ska se på Kalle. Då sade han att han inte tänkte göra det utan att jag själv får ansvara för det! Vad fasen, jag har ju köpt en lägenhet för två miljoner och så struntar styrelsen helt i lägenheterna! Så det sade jag till honom. Då svarade han att jag var välkommen att själv kandidera till ordförandeposten på nästa årsmöte. Vilket jädra stolpskott, jag har inte lust att hålla på med en massa möten och sånt.

Sedan ringde jag säljaren och talade om att hela badrummet är ett fuskbygge och om han inte betalar 400000 snarast så ska jag stämma skiten ur honom. (Blandaren är från -79 och tillverkas inte längre. En annan blandare skulle inte passa med badrummets stil, så hela badrummet måste göras om.) Då blev den jäveln otrevlig och mumlade något om att "see you in court".

Så då ringde jag mäklaren och upplyste om fusket, men han ville inte ta tag i det. Så mycket för neutrala mäklare! Uppenbarligen helt korrupt och på säljarens sida!

Jag fick i alla fall ur säljaren vem som byggt badrummet. Firman gick i konkurs -86, men jag lyckades få tag på numret till ägaren. Jag ringde 26 gånger på en timme utan svar och när jag ringde 27:e gången så gav han mig upptaget direkt! Jäkla hantverkarfasoner, fakturera går bra, men när något ska reklameras är de oanträffbara! Uppenbarligen varnad av säljaren!

Så nu har jag en inkompetent styrelse, en bedräglig säljare, en korrupt mäklare och en fuskande byggare som är skyldiga mig 400000 var att stämma skiten ur. Men hur får jag domstolen att ta tag i det mitt i julhelgen? Ska jag behöva sitta och lida hela julen? Varför tar ingen ansvar?
Finns en lösning på allt det där.

HiKOKI cirkelsåg, skensystem, väska, professionellt verktyg, nätdriven, exakta snitt, hårt arbete, säker förvaring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
B Bigfoot skrev:
Nu är hela julen förstörd!

Jag köpte en bostadsrätt för ett halvår sedan. Imorse vakande jag 5.30 av att tvättställsblandaren droppade. Jag ringde ordföranden på studs och sa att han får komma och fixa den direkt för jag vill inte att det droppar när vi ska se på Kalle. Då sade han att han inte tänkte göra det utan att jag själv får ansvara för det! Vad fasen, jag har ju köpt en lägenhet för två miljoner och så struntar styrelsen helt i lägenheterna! Så det sade jag till honom. Då svarade han att jag var välkommen att själv kandidera till ordförandeposten på nästa årsmöte. Vilket jädra stolpskott, jag har inte lust att hålla på med en massa möten och sånt.

Sedan ringde jag säljaren och talade om att hela badrummet är ett fuskbygge och om han inte betalar 400000 snarast så ska jag stämma skiten ur honom. (Blandaren är från -79 och tillverkas inte längre. En annan blandare skulle inte passa med badrummets stil, så hela badrummet måste göras om.) Då blev den jäveln otrevlig och mumlade något om att "see you in court".

Så då ringde jag mäklaren och upplyste om fusket, men han ville inte ta tag i det. Så mycket för neutrala mäklare! Uppenbarligen helt korrupt och på säljarens sida!

Jag fick i alla fall ur säljaren vem som byggt badrummet. Firman gick i konkurs -86, men jag lyckades få tag på numret till ägaren. Jag ringde 26 gånger på en timme utan svar och när jag ringde 27:e gången så gav han mig upptaget direkt! Jäkla hantverkarfasoner, fakturera går bra, men när något ska reklameras är de oanträffbara! Uppenbarligen varnad av säljaren!

Så nu har jag en inkompetent styrelse, en bedräglig säljare, en korrupt mäklare och en fuskande byggare som är skyldiga mig 400000 var att stämma skiten ur. Men hur får jag domstolen att ta tag i det mitt i julhelgen? Ska jag behöva sitta och lida hela julen? Varför tar ingen ansvar?
En kvick fix kan vara att vrida på kranarna. Både den blå och den röda. Ibland slutar det droppa. Men vrider du åt fel håll rinner det mer vatten.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Absolut inte! Är du helt galen?
Så det förklarar varför du tror att grannen parkerar utanför dig hela tiden, det är ju din svärsons elbil som står där sedan förra julen...
 
  • Haha
  • Gilla
BengtH och 3 till
  • Laddar…
A anis16 skrev:
Är det nån som vet om svärsonen fick ladda sin bil hos svärfar i år då?
Ja han kan dra en sladd från grannens hönshus
 
A anis16 skrev:
Är det nån som vet om svärsonen fick ladda sin bil hos svärfar i år då?
Ja, han tog med 14 långburk.
 
fubar fubar skrev:
En kvick fix kan vara att vrida på kranarna. Både den blå och den röda. Ibland slutar det droppa. Men vrider du åt fel håll rinner det mer vatten.
Nä inga kvickfix gör det ordentligt på en gång istället. Kvickfixar blir då hastigt permanenta. Bättre att renovera hela huset istället så allt blir bra.
 
Henningelvis Henningelvis skrev:
Finns en lösning på allt det där.

[bild]
Du borde köpt en sänksåg istället, batteridriven!
 
FredrikR FredrikR skrev:
Bilder!
Gamla blå bilen täckt med snö, parkerad vid träbaumgivning, natt, med hus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 4 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Du borde köpt en sänksåg istället, batteridriven!
Nä motorsåg är bäst
 
  • Haha
FredrikR
  • Laddar…
N Niq skrev:
Nä motorsåg är bäst
Näää, det ska vara en skänkt såg.
 
  • Haha
Rejäl och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Näää, det ska vara en skänkt såg.
Skränkt heter det
 
  • Gilla
  • Wow
  • Ledsen
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Tycker SVT borde se över sina program!

Såg just Kalles julafton och inslaget från leksaksfabriken.

Inga skydd på sågarna, inga ögon eller hörselskydd, borrmaskiner utan dödmansgrepp och tunga lyft som utförs av kortväxta!

Till nästa år hoppas jag de byter ut skyddsombudet och anmäler den fruktansvärda verksamheten till AV!
Vad säger miljökontoret om att mata kringstrykande hundar i anslutning till restaurangkök?
 
  • Haha
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.