Alfredo Alfredo skrev:
D-a autocorrect. Menade mums!
+ mums låter rimligt
 
N Niq skrev:
Nä Orcrist är inte så lätt att ta heller där det vilar på Thorins grav i ensamma berget.
Njau... får man inte tag på Glamdring så är det nog kört i den här världen.
För många knäppskallar och balrogen inkl 14 pannor överlever nog.
"Knäppskallarna rules"
 
Hmm...
Trodde helt klart vi satt pungt här!

/14 långburk
 
  • Haha
Rejäl
  • Laddar…
N Niq skrev:
.nej alla män av människosläktet har inte skägG .en del kvinnor av människosläktet har deT.
alla dvärgar har skägg oavsett om dom tillhör första,andra eller tredje köneT .var inte så trångsynt acceptera att andra raser är annorlundA
Om alla män inte har skägg så måste det väl vara kvinnor som har skäggen?

De kanske har gjort för många ansiktslyftningar?
 
  • Haha
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
P paralun skrev:
Njau... får man inte tag på Glamdring så är det nog kört i den här världen.
För många knäppskallar och balrogen inkl 14 pannor överlever nog.
"Knäppskallarna rules"
Glorfindel använde ett "vanligt" alvsvärd. Visserligen från typ första åldern. Det kanske är lättare att hitta.
 
Min balrog låter hälsa att han nu är helt mätt efter att ha glufsat i sig en fetlagd jävel i röd dräkt men att efterrätten i form av renstekar var synnerligen delikat.

Får ni inga julklappar i år så vet ni varför. Jag har dem här på tomten (pun intended) och kommer att sälja på Tradera inom kort.

Skulle det vara så att det trots allt dyker upp något tomteliknande hos er kan ni utgå från att det är en fejk, säkert en rejält påstruken granne som med fula skor sölar ner er fiskbensparkett i hallen. Att klä ut sig till tomte faller under brottsrubriceringen ’föregivande av allmän ställning’ och torde även kunna klassas som dolt fel.

Släng ut en långburk i snön och när den jäveln vänder sig om tar du hagelbrakaren och ger han en salva saltskott i brumman.

Under de kommande dagarna kan du njuta av att se vilken granne som går som Zeb Macahan med svårt plågad min.
 
  • Älska
  • Haha
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 5 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Min balrog låter hälsa att han nu är helt mätt efter att ha glufsat i sig en fetlagd jävel i röd dräkt men att efterrätten i form av renstekar var synnerligen delikat.

Får ni inga julklappar i år så vet ni varför. Jag har dem här på tomten (pun intended) och kommer att sälja på Tradera inom kort.

Skulle det vara så att det trots allt dyker upp något tomteliknande hos er kan ni utgå från att det är en fejk, säkert en rejält påstruken granne som med fula skor sölar ner er fiskbensparkett i hallen. Att klä ut sig till tomte faller under brottsrubriceringen ’föregivande av allmän ställning’ och torde även kunna klassas som dolt fel.

Släng ut en långburk i snön och när den jäveln vänder sig om tar du hagelbrakaren och ger han en salva saltskott i brumman.

Under de kommande dagarna kan du njuta av att se vilken granne som går som Zeb Macahan med svårt plågad min.
Neeej inte åt han väl Rudolf❓
 
  • Wow
Rejäl
  • Laddar…
Kan du ge dig på…
 
  • Gilla
  • Wow
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Neeej inte åt han väl Rudolf❓
Bilder!
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Tycker SVT borde se över sina program!

Såg just Kalles julafton och inslaget från leksaksfabriken.

Inga skydd på sågarna, inga ögon eller hörselskydd, borrmaskiner utan dödmansgrepp och tunga lyft som utförs av kortväxta!

Till nästa år hoppas jag de byter ut skyddsombudet och anmäler den fruktansvärda verksamheten till AV!
 
  • Wow
  • Gilla
  • Haha
  • Ledsen
fubar och 5 till
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Tycker SVT borde se över sina program!

Såg just Kalles julafton och inslaget från leksaksfabriken.

Inga skydd på sågarna, inga ögon eller skydd, borrmaskiner utan dödmansgrepp och tunga lyft som utförs av kortväxta!

Till nästa år hoppas jag de byter ut skyddsombudet och anmäler den fruktansvärda verksamheten till AV!
Man förlitar sig mer och mer på individen och PSU.
De kortväxta har förmodligen inte ens gjort egen riskbedömning före arbete i IA appen. 😐
 
  • Gilla
  • Wow
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Nu är hela julen förstörd!

Jag köpte en bostadsrätt för ett halvår sedan. Imorse vakande jag 5.30 av att tvättställsblandaren droppade. Jag ringde ordföranden på studs och sa att han får komma och fixa den direkt för jag vill inte att det droppar när vi ska se på Kalle. Då sade han att han inte tänkte göra det utan att jag själv får ansvara för det! Vad fasen, jag har ju köpt en lägenhet för två miljoner och så struntar styrelsen helt i lägenheterna! Så det sade jag till honom. Då svarade han att jag var välkommen att själv kandidera till ordförandeposten på nästa årsmöte. Vilket jädra stolpskott, jag har inte lust att hålla på med en massa möten och sånt.

Sedan ringde jag säljaren och talade om att hela badrummet är ett fuskbygge och om han inte betalar 400000 snarast så ska jag stämma skiten ur honom. (Blandaren är från -79 och tillverkas inte längre. En annan blandare skulle inte passa med badrummets stil, så hela badrummet måste göras om.) Då blev den jäveln otrevlig och mumlade något om att "see you in court".

Så då ringde jag mäklaren och upplyste om fusket, men han ville inte ta tag i det. Så mycket för neutrala mäklare! Uppenbarligen helt korrupt och på säljarens sida!

Jag fick i alla fall ur säljaren vem som byggt badrummet. Firman gick i konkurs -86, men jag lyckades få tag på numret till ägaren. Jag ringde 26 gånger på en timme utan svar och när jag ringde 27:e gången så gav han mig upptaget direkt! Jäkla hantverkarfasoner, fakturera går bra, men när något ska reklameras är de oanträffbara! Uppenbarligen varnad av säljaren!

Så nu har jag en inkompetent styrelse, en bedräglig säljare, en korrupt mäklare och en fuskande byggare som är skyldiga mig 400000 var att stämma skiten ur. Men hur får jag domstolen att ta tag i det mitt i julhelgen? Ska jag behöva sitta och lida hela julen? Varför tar ingen ansvar?
 
  • Gilla
  • Haha
  • Ledsen
  • Arg
Huzzbutt och 8 till
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
anmäler den fruktansvärda verksamheten till AV!
After Work förkortas AW!
 
  • Haha
Robert-san01 och 2 till
  • Laddar…
B Bigfoot skrev:
Ska jag behöva sitta och lida hela julen? Varför tar ingen ansvar?
Jag känner med dig! Måste varit en hemsk upplevelse att se Kalle Anka ackompanjerad av en droppande kran. Men du ska få ett tips för att hantera besvärliga och icke tillmötesgående människor: skaffa en balrog! Om du är snäll kan du kanske få en till jul 2024.
 
  • Haha
FredrikR
  • Laddar…
Är det nån som vet om svärsonen fick ladda sin bil hos svärfar i år då?
 
  • Haha
  • Gilla
BengtH och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.