D Daniel 109 skrev:
Det är inte din tråd. D
D Daniel 109 skrev:
Det är inte din tråd.
Men snälla häng på Flashback istället
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
R
A Amaryllis92 skrev:
Vi har byggt altanen 90 m2 med plintar på 2,5 m avstånd och 45x195 bärlinor på 2,5 m avstånd med reglar 45x170 cc 600 och trall 28x120 på.
Känns som en vedertagen beräkning alltså en vanlig altan utläggning av bärlinor och bjälkar…
 
R Rejäl skrev:
Känns som en vedertagen beräkning alltså en vanlig altan utläggning av bärlinor och bjälkar…
Hur mycket tror du den klarar av per m2
 
R
A Amaryllis92 skrev:
Hur mycket tror du den klarar av per m2
Utan o sett eran kompletta konstruktion med plintar och allt så 150-250kg/m2
 
  • Gilla
Amaryllis92
  • Laddar…
A Amaryllis92 skrev:
Gå ur min tråd om det stör dif
Ja, dif stör alltid. Finns bättre föreningar att hålla på.
 
  • Haha
  • Wow
john.h och 1 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Fan va du gnäller på varje tråd😢
Det var ett tips.
 
R
K Kane skrev:
Det var ett tips.
Du är ju inte ny på trådarna så du borde veta hur det funkar😉
 
R Rejäl skrev:
Utan o sett eran kompletta konstruktion med plintar och allt så 150-250kg/m2
Hyfsat brett spann på belastning. Vilken säkerhetsmarginal har du?
 
Unikt namn
A Amaryllis92 skrev:
Vi har väldigt mycket blötsnö.
För att nå 250kg per m², så behöver det ligga motsvarande 2,5meter nysnö ( 250mm regn ).

Det är osannolikt att du fått den mängden nederbörd, även om det trillat ner en del från närliggande tak på altanen.
 
R Rejäl skrev:
Du är ju inte ny på trådarna så du borde veta hur det funkar😉
Ja, men vill man ha hjälp så är det bäst att skapa en specifik tråd för sin frågeställning så att den inte drunknar i en annan tråd.
 
R
Unikt namn Unikt namn skrev:
För att nå 250kg per m², så behöver det ligga motsvarande 2,5meter nysnö ( 250mm regn ).

Det är osannolikt att du fått den mängden nederbörd, även om det trillat ner en del från närliggande tak på altanen.
Hen kanske har ett party på altanen, man dimensionerar inte enbart efter väder o vind.
Utan efter brukande mm…
 
  • Gilla
Amaryllis92
  • Laddar…
R
K Kane skrev:
Ja, men vill man ha hjälp så är det bäst att skapa en specifik tråd för sin frågeställning så att den inte drunknar i en annan tråd.
Men det är väl inte upp till dig att bestämma tänker att om TS ville fråga mig en fråga så är det inte olagligt direkt..

Att du inte gick på grabbarna i den andra tråden mer i så fall förstår jag inte?
 
Redigerat:
  • Gilla
Amaryllis92
  • Laddar…
Unikt namn
R Rejäl skrev:
Hen kanske har ett party på altanen, man dimensionerar inte enbart efter väder o vind.
Utan efter brukande..
Så är det. Jag tolkade det som att det fann en oro för att blötsnö skulle få altanen att rasa. Men det kan ju varit fel.

Blötsnö och altanparty förekommer inte så ofta samtidigt där jag kommer från.
 
  • Gilla
Daniel 109
  • Laddar…
R
Unikt namn Unikt namn skrev:
Så är det. Jag tolkade det som att det fann en oro för att blötsnö skulle få altanen att rasa. Men det kan ju varit fel.

Blötsnö och altanparty förekommer inte så ofta samtidigt där jag kommer från.
Ok vart är det? Vi har ofta haft det på nyår😉men 2.5m ny snö som dessutom är blöt har jag inte upplevt ännu…
 
Unikt namn
R Rejäl skrev:
Ok vart är det? Vi har ofta haft det på nyår😉men 2.5m ny snö som dessutom är blöt har jag inte upplevt ännu…
Där det är minusgrader hela vintern. 🥶
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.