Hur hade ni gjort, eller rättare sagt kan vi göra något åt detta dilemma? Vi har ett badrum dör man lagt klinker på klinker, när man gjorde detta ”kaklade” man in dushväggen, den sitter alltså fast i golvet som ligger under nuvarande klinker…inga fuktproblem eller liknande och vill skulle i den bästa av världar vilja byta duschväggen utan att behöva bila upp hela golvet. Min man säger att vi måste renovera hela badrummet för att byta en duschvägg- jag griper efter halmstrån…någon som kan ge förslag på hur ni hade gjort?
 
S Sofflan84 skrev:
Hur hade ni gjort, eller rättare sagt kan vi göra något åt detta dilemma? Vi har ett badrum dör man lagt klinker på klinker, när man gjorde detta ”kaklade” man in dushväggen, den sitter alltså fast i golvet som ligger under nuvarande klinker…inga fuktproblem eller liknande och vill skulle i den bästa av världar vilja byta duschväggen utan att behöva bila upp hela golvet. Min man säger att vi måste renovera hela badrummet för att byta en duschvägg- jag griper efter halmstrån…någon som kan ge förslag på hur ni hade gjort?
Ska ni dit med en liknande modell?
 
Skull
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ska ni dit med en liknande modell?
e helst vilja sätta en glasblocksvägg eller ny glasdushvägg
 
Betongglas är 80-talsvarning ;)
En duschvägg i samma storlek är väl enklast , då slipper ni extra arbete.
 
Kan du ta en bild? Är det härdat glas? Kan ju bli rätt bra med att mura upp med glasblock om det ser skit ut på golvet när du fått bort den gamla?
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Kan du ta en bild? Är det härdat glas? Kan ju bli rätt bra med att mura upp med glasblock om det ser skit ut på golvet när du fått bort den gamla?
Är inte hemma just nu. Just precis därför jag vill ha upp glasblock- för att ”rädda” golvet där dushväggen stått.
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Betongglas är 80-talsvarning ;)
En duschvägg i samma storlek är väl enklast , då slipper ni extra arbete.
Jo, jag vet, inte det roligaste alternativet..men gissar att det kommer rädda golvet där dushväggen stått. Kan troligtvis inte bara byta ut den då den är inkallad i undre lagret klinkers och metallramen glaset sitter i är omöjligt att få rent
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.