Allt det du frågar om, är beroende på var det ska sitta, verkar vara i det stooora rummet. Fota rummet så du svar, om det är rätt. Stämmer måtten och det får plats, så inget fel med större.
 
Om du har länkat till rätt variant, så borde det väga 43 kg. (titta i tabellen i dokumentet Thermopanel Effekt V4).
 
Om det verkligen väger 120 kg, så låter det som du fått fel element. Finns nästan inget element i deras tabell som är så tungt.
 
Världens dummaste fråga, men hur vet du att det väger 120kg, och vägde du med eller utan vatten i?
 
V Viktorbyggahus skrev:
Världens dummaste fråga, men hur vet du att det väger 120kg, och vägde du med eller utan vatten i?
jag gissar att det kan vara deklarerad vikt på transporten?

Det element det skall vara om länken ovan stämmer, har bara 8,5 l volym, så det ger ingen större skillnad med eller utan vatten.
 
Det står 120kg på paketet idag när det kom. Det måste blivit fel element levererat då. Jag är inte hemma än men min sambo fotade paketet. Verkar konstigt.
 
V Viktorbyggahus skrev:
Världens dummaste fråga, men hur vet du att det väger 120kg, och vägde du med eller utan vatten i?
På paketet som levererades nu står det 120kg på. Varför är frågan dum? Jag blev förvånad av vikten då jag trodde det skulle väga mkt mindre.
 
Hur stort är paketet, du kanske har fått flera enheter?
 
Är det på själva fraktsedeln/adresslappen det står 120 kg?
För då lär det vara den köpta fraktvikten.
 
J jamaica skrev:
På paketet som levererades nu står det 120kg på. Varför är frågan dum? Jag blev förvånad av vikten då jag trodde det skulle väga mkt mindre.
En central fråga är ju om det verkligen väger 120 kg eller om det bara står så på paketet. Det är ju inte säkert att det stämmer...
 
Jag har fått bilder från min sambo & på elementet står 43kg så det verkar stämma. Och hela pallen väger inte 120kg utan det är nog som ngn skrev den köpta vikten. Allt verkar stämma, blev lite stressad där när min sambo sa att paketet väger 120kg. :) Tack för all hjälp
 
  • Gilla
mrsnhp
  • Laddar…
Det är fraktfragande vikt. Mao den vikt fraktbolaget debiterar pga paketets storlek.
Vanligt vid skrymmande att fraktdragande är högre än verklig vikt.
 
  • Gilla
hempularen och 1 till
  • Laddar…
Även vanliga brev med frimärken har en "upp till" vikt som varje frimärke motsvarar.
Skärmklipp från webbsida visar portotabell för brev inom Sverige av Postnord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
jamaica
  • Laddar…
Den radiatorn väger inga 120 kg. En sån monterar en person lätt på egen hand. Den levereras troligen på pall, men den väger kanske 25 kg så kanske 60 kg totalt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.