Helt utanför ämnet, men apropå välja det ena eller det andra :wow:
Hittade den här på en loppmarknad här om dagen.
Vintage Elux-Miele tvättmaskin står på ett smutsigt golv, hittad på loppmarknad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Toddbertuzzi och 1 till
  • Laddar…
Får göra en liten bumb. Jag har själven Elux UltraOne Green sen ca 3 år tillbaka. Dessförinnan hade jag en dammsugare som var ca 10 år gammal (Electrolux, den med). Måste säga att även om jag var relativt nöjd med den gamla såg jag ett bra erbjudande på UltraOne Green och slog till. Har verkligen inte ångrat mig! Sugförmågan är suvären. Nästan varenda gång jag dammsuger mattan går det att höra hur skräp från mattan, som jag förresten aldrig ser med bara ögon, slår mot metallen inne i röret. Sen har det faktiskt hänt att jag dammsugit kortare stunder väldigt tidigt på morgonen (kl7) med låg effekt även fast jag bor I lägenhet. Ingen rädsla för att väcka grannarna pga oljudet… jag är snarare rädd att väcka dem när dammsugarröret slår mot golvet :)
 
Y
Och jag stör mig fortfarande på att handtaget på röret saknar en öppningsknapp för släppa trycket. dammsugaren blev trevligare när påsen blev lite fylld så den tappade lite sugeffekt, så har börjat testa knapparna på själva dammsugaren men lite irriterande att inte kunna köra på max hela tiden utan suga sig fast.
 
Dags för uppdateringen här, behöver en ny maskin då nuvarande electrolux zuogreen går sönder för ofta.

Finns sjukt många olika C3 modeller, vilken ska man ha?!
 
Om nån liksom jag själv är i Mieledjungeln kan denna bild kanske hjälpa till för C3 varianterna. Det måste vara en weird, tysk försäljningsstrategi att göra modellnamnen/-koderna HELT utan logik eller koppling till vad man egentligen köper..
Jag gick igenom alla dagens, på miele.se, tillgängliga 24 C3 modeller och sammaställde de skillnader som kan hittas (de kan knappt hittas via sajtens egen s k jämförelsefunktion..) samt lite ca-priser (ta de med en nypa salt, vissa är utgångna, vissa kampanjpriser).
Grön = EcoLine
Röd = fel info/namn på sajten (EcoLine eller PowerLine??)

Kolumnen RoR (Råd och Rön) visar totalbetyget och det är en gåta hur de lyckats få "top-of-the-line" varianten att misslyckas så tydligt, troligen har det med "EcoTeQ Plus SBD 660-3" munstycket att göra. Jag har skrivit till testansvarige och frågat.

Summasummarun: C3 är egentligen samma 2 motorvarianter (Power-/EcoLine) men varians på handtag + medföljande munstycke och utblåsfilter. Med stooora prisskillnader för dessa delar som kan kompletteras med om man nu vill "uppgradera" senare..

Detaljerad jämförelsetabell över olika Miele C3 dammsugarmodeller med specifikationer, priser och betyg.
 
  • Gilla
TowaTei
  • Laddar…
Bumpar den här tråden. Vår 6-7år gamla Miele C3 brann lagom till julstädningen så jag åkte köpte en ny C3:a utan att kolla runt så mycket. Upptäckte nu att Miele inte längre ger 5 års garanti!!!! Wtf. Man köper ju Miele för att de vanligtvis inte går sönder under garantitiden. Kommer den här maskinen bara håll två år nu?...
 
A anis16 skrev:
Bumpar den här tråden. Vår 6-7år gamla Miele C3 brann lagom till julstädningen så jag åkte köpte en ny C3:a utan att kolla runt så mycket. Upptäckte nu att Miele inte längre ger 5 års garanti!!!! Wtf. Man köper ju Miele för att de vanligtvis inte går sönder under garantitiden. Kommer den här maskinen bara håll två år nu?...
Vilken dum fråga.
Tänkte du att 5års garanti dammsugaren bara håller 5år då?
 
T TheGame skrev:
Vilken dum fråga.
Tänkte du att 5års garanti dammsugaren bara håller 5år då?
Nej men frågan är mer varför de dumpar 5 års garantin som de alltid haft på dammsugarna innan. Och ja, faktiskt så kan det vara nått som skiljer åt som gör att de inte vill ge 5 års garanti längre. Dessa byggs fortfarande i Tyskland så det rimmar inte riktigt med deras image att inte ge 5 år längre.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.