Hej!

VI har, för inte så länge sedan, flyttat in i en villa och idag fick vi hem ett medlemserbjudande från Villaägarna där man som medlem får:
- Ägaskyddförsäkring (lagfarten skyddas)
- Experthjälp, råd, stöd och avtalsmallar från deras jurister och byggnadstekniker
- Färdigförhandlade medlemsrabatter, förmåner och kampanjer på ca 2000 inköpsställen
- En stark röst i boendepolitiska debatten
- Inspiration, uppdateringar och nyheter genom deras digitala kanaler och medlemstidningen VIllaägaren

Är det här något som man borde gå med i eller klarar man sig utan det?

Jag kanske är fånig som frågar men känner att man får ganska bra svar på frågor som ställs här så jag ger det en chans :)
 
N noxxus skrev:
Hej!

VI har, för inte så länge sedan, flyttat in i en villa och idag fick vi hem ett medlemserbjudande från Villaägarna där man som medlem får:
- Ägaskyddförsäkring (lagfarten skyddas)
- Experthjälp, råd, stöd och avtalsmallar från deras jurister och byggnadstekniker
- Färdigförhandlade medlemsrabatter, förmåner och kampanjer på ca 2000 inköpsställen
- En stark röst i boendepolitiska debatten
- Inspiration, uppdateringar och nyheter genom deras digitala kanaler och medlemstidningen VIllaägaren

Är det här något som man borde gå med i eller klarar man sig utan det?

Jag kanske är fånig som frågar men känner att man får ganska bra svar på frågor som ställs här så jag ger det en chans :)
Det är en bra organisation, kostar väl bara 250-350 kr/år? Vi är medlemmar sedan 10 år tillbaka.
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Det är en bra organisation, kostar väl bara 250-350 kr/år? Vi är medlemmar sedan 10 år tillbaka.
468 kr vill de ha för 12 månader.

Så du rekommenderar det?
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Vad får man för typer av rabatter då?

Allt kanske står på hemsidan, i och för sig...
 
H
N noxxus skrev:
Vad får man för typer av rabatter då?

Allt kanske står på hemsidan, i och för sig...
Allt står på hemsidan. En hel del nyttigt att läsa förutom rabatter. Du kan även ladda ner hantverks dokument. Du har gratis rådgivning, byggteknisk och juridisk. Ja, det är det värt, speciellt som nybliven villaägare.
 
  • Gilla
noxxus
  • Laddar…
Jag har utnyttjat rabatt på färg, Caparol fasadfärg vid flera tillfällen. Har nog "tjänat" 4 -5 000 på det genom åren.

Har konsulterat deras gratis juridiska rådgivning vid två tillfällen. Har nyttjat någon mer rabatt, kommer inte ihåg vad nu.

Tidningen man får är väl ingen jättehöjdare, men den "överlever" nog någon timme längre än andra blaskor innan den åker till pappersåtervinningen. Alltså lite läsvärd ibland.
 
  • Gilla
noxxus
  • Laddar…
Förutom rabatterna som kompenserar för medlemsavgiften tycker jag det är en lobbyorganisation som gör ett bra och viktigt jobb för att föra villägarnas talan.
 
Redigerat:
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Det räcker att låna deras gratis släpvagn för medlemmar en enda gång för att täcka kostnaden för medlemskap.
Finns också många rabatter man kan utnyttja, så ja, det är värt det.
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Jag gick med när vi köpte fritidshus och sedan ut igen något år senare när jag insåg vilket bostadspolitiskt program de driver och som jag inte håller med om. Hade inte utnyttjat någon förmån då. Alltså, andra har säkert andra åsikter, men det jag vill framhäva är att det i grunden är en intresseorganisation.
 
  • Gilla
mrsnhp
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.