Hejsan, har nyligen köpt en bostadsrättslägenhet som jag renoverat genom att byta ut golv, rivit tapet, målat upp osv. Börjar bli riktigt fin nu, badrummet låter jag vara och mer prio är köket som är original ballingslöv från 91!

Jag är sugen på ett helt vanligt ”standardkök” likt de som sätts in i nyproduktioner och hyresrätter nu för tiden, se bild 1.

Andra bilden är hur mitt nuvarande kök ser ut nu, att bara byta luckor är ej aktuellt då stommarna är fuktskadade och riktigt slitna inuti.

Har någon här nyligen bytt ut till ett liknande kök och kan svara på vad det kan komma och kosta och från vilken leverantör, med eller utan montering. När jag bad IKEA om ett prisexempel tidigare i år så landade det kring 85000 för ett enklare kök med vitvaror. Rimligt ?? Prio för mig är att det skall vara så billigt som möjligt. Planerar inte att bo här särskilt många år
 
  • Modernt kök, vita skåp, trägolv, rostfria apparater, svart bänkskiva, rent och snyggt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ljust, minimalistiskt kök med vita skåp, spis, kylskåp och lampa. Ingen person är synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Ikea-kök är bland de billigaste du kan hitta, men Kvik och HTH GDS är också budget-kök.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.