Hallå på er.

Är det någon som vet var det går att få tag i lådhandtag till köket som är cc 87mm som inte är svinddyra? Har bara hittat fula trähandtag och EN sorts stålhandtag. Men det måste ju finnas fler?

CC 96 mm finns det ju massor av billiga och snygga varianter. Någon som vet? Skulle vilja ha enkla i borstat stål. Jula har för 39 kr st. En liknande variant finns på Biltema för 13 kr st men såklart CC 96. :mad: Jag som ska ha många, ca 20-30 st :(
 
Kolla in www.theofils.se
De har det mesta i beslagsväg. De riktar sig i huvudsak mot branschen men det går nog att handla som privatperson också.
 
cc 87 är en gammal standard så det finns inte så mycket kvar. Men kolla me Linfalk de kan ha några varianter.
 
Eller köp Ikeas Lansa och en metallborr, det kommer inte att synas om Du modifierar CC på dessa handtag.


Carl
 
Det är precis sånna handtag jag tänkte på. Hur menar du modifiera CC? På själva handtaget? Inte på dörren hoppas jag så det blir fler hål där :D Vilket handtag ska jag använda? Det som är 245 mm (hålavstånd 160 mm)? Kanske är dum nu men förstår inte riktigt. :D Går det få loss själva delen där skruven ska in? Låter som en smart idé men en liten instruktion vore finfint. :)
 
Hej!

Handtaget är i fem delar;
- Ett stålrör med två hål i som är själva handtaget
- Två stycken mindre stålrör som blir distanser mellan handtaget och luckan
- Två skruvar som skruvas från insidan.

I vanliga fall stoppar man in två skruvar i lådfronten från insidan, trär på distanserna och gängar in i handtaget.

Du väljer det handtag Du tycker har rätt bredd och borrar om hålen till det cc Du skall ha. Vips, så är det bara att montera.


Carl
 
Tack för tipset. Ska köpa två sånna handtag idag och göra ett test. Få se om jag lyckas få till det. Det blir väl två hål på baksidan av själva handtaget, men det kanske inte syns?

Hur är det lättast att borra själva hålen så dom kommer i en rak linje och blir lika på alla handtag? Ögonmått kanske :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.