Hej vi är på gång att bygga hus med Hjältevad, det lutar åt Staffansgården. Är det någon som har erfarenheter att dela med sig om Hjältevadshus vad det gäller kvalité, prissättning, support är tilläggen prisvärda.
 
http://hem.passagen.se/soptruck/strul/

Var försiktig med att läsa ovanstående länk, skrev ihop den en gång när jag var riktigt irriterad och sedan har jag bara fyllt på lite, så tänk på det.

Bra med vårt hus är:
säljaren
planlösningen (5 sovrum)
servicebil, aldrig omöjligt att fixa till nåt
rymliga rum

[edit]Ska förtydliga lite. Hjältevadshus tycker vi är bra, men de kanske skulle se över sina leverantörer och entreprenörer.[/edit]
 
Vi har varit nöjda :D
Tycker man får vad man betalar för. Gillar att köket är från Ballingslöv tex. Tycker oxå det var bra att tillvalslistan var tydlig och det var inga överpriser direkt. Sen fick man tillbaka lika mycke om man valde bort något. Det var flexibelt med att tex byta fönster och ändra placering gjordes kosnadsfritt. Vi har byggt Mogården som är ett 1,5 plans hus. Att trappa ingår samt massonitgolv på övervåningen är bra samt att för en liten penga kan man få vattenburenvärme även uppe. Sen att huset är målat är ju oxå skönt, dock kanske i underkant med antal strykningar. Vi hade en bra kontakt med säljaren och det gör mycke tycker jag.

Här kan du titta på lite bilder
http://www.pixbox.se/alb_show_id32336_page2.html

Fråga gärna mer om du undrar!

Ulle
 
Håller med Ulle 75 på alla punkter.

Det enda som vi inte är helt nöjda med är golvet. Vi valde en upgradering till en 3 stavig parkett från Golvabia, tror den hette Forrest ek. Under sommaren knarrade det som sjutton. Trora att dom har lämnat för liet mellanrum mellan golv och vägg under golvlisterna. Nu när värmen är på har det slutat men jag tycker dock att det är ojämt i skarvarna. Ska ta upp det med Hjältevashus till sommaren, för jag misstänker att det kommer att knarra då med. Har hört rykten om att dom har bytt golv leverantör nu men jag är inte säker.

Kontakten med säljarna i Jönköping och huvudkontoret har varit kanon, även efter leverans. Dom är helt klart värda en eloge från oss.
 
Har hört rykten om att dom har bytt golv leverantör nu men jag är inte säker.
Shh!! Det är hemligt ;)
 
Vi var lite intresserade av Hjältevadshus och Staffansgården tidigare. Vi träffade säljaren vid ett par tillfällen och räknade lite mellan tummen och pekfingret på att det skulle gå på 2,8 milj exkl tomt. Då la vi till en hel del saker bl.a: ekluckor, induktionshäll och rostfritt i köket, öppen spis, vägghängda toaletter, helkaklade (och ett extra) badrum mm. Vi kände väl att standarden var ganska låg när det gällde Hjältevad, allt som vi vill ha är tillval, och säljaren hade inte så stor koll på läget plus att vi inte upplevde de som tillräckligt flexibla när det gällde att rita in vårt extra badrum tex  :surprised:  

 
Tjabba!

Tycker att dom tar hutlöst betalt för att ändra saker. Sen är deras standardutbud lite väl i underkant. Man kan få mycket bättre standard för samma pengar om man väljer att lägga ner lite tid själv. Kanske är det oxå för att jag fick så dålig service av säljaren i Helsingborg som jag har lite dålig maglkänsla vad det gäller den hustillverkaren. Tror han hette Carl-Henrik.


Men smaken är ju som baken!
 
Matti skrev:
Håller med Ulle 75 på alla punkter.

Det enda som vi inte är helt nöjda med är golvet. Vi valde en upgradering till en 3 stavig parkett från Golvabia, tror den hette Forrest ek. Under sommaren knarrade det som sjutton. Trora att dom har lämnat för liet mellanrum mellan golv och vägg under golvlisterna. Nu när värmen är på har det slutat men jag tycker dock att det är ojämt i skarvarna. Ska ta upp det med Hjältevashus till sommaren, för jag misstänker att det kommer att knarra då med. Har hört rykten om att dom har bytt golv leverantör nu men jag är inte säker.

Kontakten med säljarna i Jönköping och huvudkontoret har varit kanon, även efter leverans. Dom är helt klart värda en eloge från oss.
Kan bara fylla på med att Golvabia SUGER som golvleverantör....
Har åkat ut för liknand eproblem emd en reklamation på ett golvabia golv i det huset vi köpt för 5 år sedan..
Det bara sköts fram och längre fram med reklamationer...
Nu hadee vi tur och sambon satte fyr på ett strykjärn (sladden) som satte ett stort brännmärke i goilvet och försäkringsbolaget bytte GÄRNA ut det då de hade klarat sig från en totalskada.
Behöver jag säga att vi INTE valde Golvabia golv ;-)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.