Man åker väl inte GM ? 🙂
 
  • Haha
  • Gilla
Tamak och 1 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Man åker väl inte GM ? 🙂
Nä, man kör dom :p
Eftersom allt ingår här är det väl bara växellådans hålbild som gör det till en Cheva om inte batteripacket formas efter olika chassin som låter som långsökt i första skedet.

Jag har en RAM och en Cheva, så mig får du inte ner ;)
 
  • Haha
galento och 1 till
  • Laddar…
Sitter mest höger bak så jag åker 😄
 
  • Haha
Fotografen
  • Laddar…
nino nino skrev:
Sitter mest höger bak så jag åker 😄
Jag har inget för alkohol, de har för mycket restriktioner runt sig
 
Tokslut Tokslut skrev:
Jag har inget för alkohol, de har för mycket restriktioner runt sig
Ja så kan det va
 
Höghus Höghus skrev:
Kollat på ett Volvoforum där alla stämmer in i din analys.
Kamremshaveri vill jag inte ha så det får bli reservbilen hem och ett byte senare.
Det blir nog ett byte på D5:an också i förebyggande syfte.

/Höghus
Verktygssatsen kom idag, jag blev glatt överraskad då det stod Gedore på verktygen.
OAP = Overrun Alternator Pulley lärde jag mig idag.

/Höghus

Verktygsväska med skuminredning, innehållande noggrant arrangerade, precisionsverktyg, troligen för tekniskt arbete eller reparation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Svart verktygslåda med text "TOOL BOX OAP", logotyper för "Continental" och "ContiTech", och en bil-ikon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
galento
Tokslut Tokslut skrev:
Jänkarna (de tre stora märkena) har länge sålt "crate engines", "färdig motor i låda" redo att stoppa ner i din bil
2024 kommer det elkonverteringskit

[länk]

[bild]
Har sett att Ford också har , men ang elbilars batterier :

https://special.aftonbladet.se/story/jleydo
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
T
nino nino skrev:
Sitter mest höger bak så jag åker 😄
Samma här😄
Tror till och med flera kompisar kört ena jänkarn mer än vad jag har gjort😂
 
  • Haha
nino
  • Laddar…
Skrapat bort ljudisoleringen i Saabens bagage, med jula multiverktyget gick det hur lätt som helst, också det satt inte fast så bra eftersom p.g.a. tidigare läckage i bagaget har vatten kommit mellan plåten och ljudisoleringen, därav diverse rostfläcka. Åtminstone har det inte rostat igenom. Ska slipa, konvertera rosten, slipa mera, lacka med epoxigrund innan jag funderar på ny isolering.

Rost och korrosion på metall, kablar, slitage, möjligtvis en fordonsgolvplatta eller liknande.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag funderat om det är bättre med nån sorts matta som kan tas bort istället för den bitumenbaserade isoleringen.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
galento galento skrev:
Har sett att Ford också har , men ang elbilars batterier :

[länk]
Undrar om det finns någon livscykelanalys på mängden barnarbete per körd kilometer på elbil respektive förbränningsbil. 🤔

Gäller detta alla elbilar eller är det bara Tesla, Volvo och BMW?
 
Det är ju tyvärr ingen större nyhet att barn jobbar i gruvorna eller andra ställen i stora delar av världen där dom är väldigt fattiga.
Jag är emot barnarbete men samtidigt förstår jag varför dom måste gå och arbeta när alternativet är att svälta.

Man kan se filmerna the boy who harnessed the wind och the fishermans diary om man vill få lite inblick i hur dom lever i fattiga delar av Afrika.
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Verktygssatsen kom idag, jag blev glatt överraskad då det stod Gedore på verktygen.
OAP = Overrun Alternator Pulley lärde jag mig idag.

/Höghus

[bild]
[bild]
Och idag kom T60-hylsan från Amazon. Köpte en jackpad till domkraften också utan några större förhoppningar. Jag har provat Julas men de går sönder ganska omgående. Den här var en positiv överraskning, skåran matchade domkraftfästet på V70n perfekt. Undersidan passar fint i hålet efter "koppen" som jag tog bort från domkraften. OAP bytt och D5:an spinner som en katt. Nåja...
Bara att beställa en till och byta på D3:an

/Höghus


Verktygssats med Torx-bits och en förpackad gummimatta för väggmontering på en arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Och idag kom T60-hylsan från Amazon. Köpte en jackpad till domkraften också utan några större förhoppningar. Jag har provat Julas men de går sönder ganska omgående. Den här var en positiv överraskning, skåran matchade domkraftfästet på V70n perfekt. Undersidan passar fint i hålet efter "koppen" som jag tog bort från domkraften. OAP bytt och D5:an spinner som en katt. Nåja...
Bara att beställa en till och byta på D3:an

/Höghus


[bild]
Haft många sådana satser, men T47 och T60 var nått nytt.
 
Isakare Isakare skrev:
Haft många sådana satser, men T47 och T60 var nått nytt.
En sak jag gillar med denna sats är att det är olika fästen; 1/4”, 3/8” och 1/2”

/Höghus
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Skrapat bort ljudisoleringen i Saabens bagage, med jula multiverktyget gick det hur lätt som helst, också det satt inte fast så bra eftersom p.g.a. tidigare läckage i bagaget har vatten kommit mellan plåten och ljudisoleringen, därav diverse rostfläcka. Åtminstone har det inte rostat igenom. Ska slipa, konvertera rosten, slipa mera, lacka med epoxigrund innan jag funderar på ny isolering.

[bild]

Jag funderat om det är bättre med nån sorts matta som kan tas bort istället för den bitumenbaserade isoleringen.
Snyggt jobbat! Fördelen med att mattan siter fast är väl att det dämpar ljud och vibrationer bättre. Samt att rosten stoppas om den är tät eller att man slipper se rost om det inte blir 100% tätt. Men bara man målar ordentligt innan mattan limmas rostar det väl inte.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.