Hur gör vi för att få ner gamla fläkten? Och klarar 2 newbies och installera en ny (det är stickkontakt)? Vad behöver vi tänka på när vi letar ny fläkt?
 
  • Ett tomt vit skåp med en öppen fläktenhet över en kaklad bänkskiva.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Den nya fläkten ska få plats på djupet innanför dörrarna och det ska vara samma typ av fläkt, kolfilterfläkt, alliancefläkt, spiskåpa etc.

Om du får fram ett modellnummer, t.ex. i facket för belysning, så kan det gå att hitta manualen och i den bör det stå hur den är uppsatt.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Den nya fläkten ska få plats på djupet innanför dörrarna och det ska vara samma typ av fläkt, kolfilterfläkt, alliancefläkt, spiskåpa etc.

Om du får fram ett modellnummer, t.ex. i facket för belysning, så kan det gå att hitta manualen och i den bör det stå hur den är uppsatt.
Jag hittade ett artikelnr och googlade på den men hittar knappt någon info om den, den är från 98.. hur vet jag vilken typ av fläkt det är då? vi har ingen system för det i huset vad jag vet det är självdrag annars
 
R
O Oliviape92 skrev:
Jag hittade ett artikelnr och googlade på den men hittar knappt någon info om den, den är från 98.. hur vet jag vilken typ av fläkt det är då? vi har ingen system för det i huset vad jag vet det är självdrag annars
Det ser ut o vara en vanlig köksfläkt med utsug ur köket.. kan du se vart röret ovanför tar vägen?
 
R Rejäl skrev:
Det ser ut o vara en vanlig köksfläkt med utsug ur köket.. kan du se vart röret ovanför tar vägen?
Det går upp mot taket vad jag kan se
 
R
O Oliviape92 skrev:
Det går upp mot taket vad jag kan se
Ok då ar det en vanlig utsugsfläkt. Ta med bilderna och måttet på skåpet till butiken där ni tänker köpa så kan dom hjälpa er o välja en lämplig fläkt för er🙂
 
R Rejäl skrev:
Ok då ar det en vanlig utsugsfläkt. Ta med bilderna och måttet på skåpet till butiken där ni tänker köpa så kan dom hjälpa er o välja en lämplig fläkt för er🙂
Tack :)
 
BirgitS
O Oliviape92 skrev:
Jag hittade ett artikelnr och googlade på den men hittar knappt någon info om den, den är från 98.
Om du skriver tillverkare och tar en bild på artikelnummer etc. så kanske någon annan kan lyckas hitta en manual.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Om du skriver tillverkare och tar en bild på artikelnummer etc. så kanske någon annan kan lyckas hitta en manual.
bosch silence DHI665G
 
https://www.manua.ls/bosch/dhi665v/manual?p=34

Kolla den där på sidan 34. PÅ sidorna innan står det hur man monterar också...kanske är lite mer detaljerat där
Verkar vara samma på alla 665. (hittade inte 665G men kollade en för 665F och en för 665V och det var samma typ av installation på bägge)
 
A
O Oliviape92 skrev:
Hur gör vi för att få ner gamla fläkten? Och klarar 2 newbies och installera en ny (det är stickkontakt)? Vad behöver vi tänka på när vi letar ny fläkt?
En ny fläkt kan vara monterad på annat sätt och lite snickarfärdighet kan vara avgörande
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
En ny fläkt kan vara monterad på annat sätt och lite snickarfärdighet kan vara avgörande
Vad menar du med ny fläkt? Den vi har eller den vi ska montera upp??
 
A
O Oliviape92 skrev:
Vad menar du med ny fläkt? Den vi har eller den vi ska montera upp??
Olika modeller har olika moteringar
 
electroluxaren skrev:
Olika modeller har olika moteringar
Ja såklart, men vi fick ner den igår 😎
 
A
O Oliviape92 skrev:
Ja såklart, men vi fick ner den igår 😎
Den " nya" monterad på ett annat sätt och då är bra att man har snickarfärdighetrr
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.