Hej, vet inte om jag skriver i rätt tråd men gissar att jag kommer få lite kloka råd :)

Vill bygga in garderober från Vedum i vår hall. Tycker det är fint med deras krönlister men de kommer i så fall mötas av våra nuvarande golv- och taklister som är smalare. Är det någon snickare/erfaren som vet om det går att lösa på ett snyggt sätt eller kommer det bara ser konstigt ut? Alternativet är att skita i krönlisterna och bygga in garderoben med våra nuvarande golv- och taklister, även om vi tycker krönlisterna är finare...

Tacksam för tips för att kunna ta ett beslut!
 
  • Stor inbyggd garderob med flera dörrar och lådor, ljus färg, i ett ljust rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hade nog valt att använda egen taklist eller byta till något pampigare i hela hallen i så fall. Annars kommer den inte se platsbyggd ut.

Golvsockeln går kanske att bryta av med en skurkloss.
 
Man kan använda en "taklist kloss"(finns säkert ett annat fint namn) för övergången. Om det blir snyggare än att använda samma foder ni redan har är upp till dig och utförande.
 
  • Optisk illusion, Drosteeffekt, oändlig regress, teckning, träkruka, svarta linjer som sträcker sig utåt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Småbrukaren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.