Fairlane
B Blabl skrev:
Hur länge är det rimligt att vänta på att blir registrerad p-plats kö? Det gäller en Brf i en stad på 25.000 invånare.
Hur länge det är rimligt att vänta beror inte på hur många invånare Katrineholm har, utan på hur många medlemmar med bil föreningen har i förhållande till antal platser, det begriper varenda tänkande människa.
Om föreningen har 50 lägenheter där 80% har en bil i snitt och det finns 20 platser i föreningen så inser man att väntetiden blir längre än om det finns 50 platser, alldeles oavsett antal invånare i staden.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
B Blabl skrev:
jag säljer nu- vill du köpa? Du verkar gilla Hsb och min brf styrelse, ska trivas här i stället för mig, sen vi kan träffas här på forumet och diskutera dina upplevelsen av Hsb brf styrelse
Kan du svara på frågan som alla ställt flera gånger:

Vad heter bostadsrättsföreningen?

Sedan säger även jag:
Internet är det Telia som hjälper dig med. Inte styrelsen i bostadsrättsföreningen.

Sedan kan du ju inte hålla på och kalla folk för kvinnomisshandlare och annat väldigt otrevligt när de svarar på dina frågor, även om du inte gillar svaret. Du måste förstå att vi inte behöver veta vilken BRF det är du bor i för att veta hus din BRF fungerar. Alla bostadsrättsföreningar fungerar ju likadant, det finns nämligen lagar och regler de måste följa.
 
Redigerat:
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Hur länge det är rimligt att vänta beror inte på hur många invånare Katrineholm har, utan på hur många medlemmar med bil föreningen har i förhållande till antal platser, det begriper varenda tänkande människa.
Om föreningen har 50 lägenheter där 80% har en bil i snitt och det finns 20 platser i föreningen så inser man att väntetiden blir längre än om det finns 50 platser, alldeles oavsett antal invånare i staden.
Exakt! I min dotters hus tex delar två hus a 16 lägenheter vardera på 10 platser. Kön är "några år". Lyckligtvis finns det gatuparkering.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
jag har renast en del i tråden

/moderator
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
B Blabl skrev:
jag har även anmält mitt intresse att delta i styrelsearbete, vilket naturligtvis inte accepterades av de där korrupta brottslingarna i hsb, brf styrelsen, det är endast de själva som kommer till årsstämman hela tiden, för att dricka kaffe att skratta åt oss övriga. Jag planerar redan bli av med bostadsrätten och flytta från mitt hem, pga alla de brottsliga, korrupta mobbarna inom hsb och brf styrelse. Det går inte att leva och vara beroende av psykopaterna.
Styrelsen deltar i styrelsearbetet. Vill du sitta i styrelsen så kan du antingen kontakta valberedningen, och skulle de inte tycka att du är lämplig så lämnar du in ditt eget förslag på styrelse till årsstämman.

Du får knacka dörr och se till att dina grannar dyker upp, annars får man den styrelse man förtjänar.
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.