Inget svar på din fråga men på vilket sätt är det där vattenlåset självrengörande? Är det avsaknaden av skarvar jämfört med ett vanligt? Annars kan jag se en poäng med att man "måste" rensa för då slipper skiten sätta sig någon annanstans i avloppet.

Funderat på att sätta en sån där sil som samlar upp det värsta?
 
R
G gustavk skrev:
Trött på att rengöra vattenlåset i duschen (tre i familjen med långt hår så sätter igen snabbt). Har någon erfarenhet av självrengörande varianter? T.ex. [länk]
Lättaste är o lära dom långhåriga att efter duschen torka av brunnssilen med toapapper så att inte för mycket hår ska åka ner i vattenlåset..
Mycket bättre att alla i familjen hjälps åt än att det sätter stopp i avloppet…
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Jonasfhh skrev:
Jag skulle rekommendera det självrengörande vattenlåset. Jag hade själv samma problem och har inte tömt vattenlåset i håret på över 13 månader, så vattenlåset fungerar perfekt
Medlem på bh i 30min .. å redan beöm åt en produkt. Man undrar....
 
  • Gilla
Anonymiserad 683834
  • Laddar…
BirgitS
Jonasfhh skrev:
Jag skulle rekommendera det självrengörande vattenlåset. Jag hade själv samma problem och har inte tömt vattenlåset i håret på över 13 månader, så vattenlåset fungerar perfekt
Hur fungerar det och vart tar håret vägen?
 
  • Gilla
Anonymiserad 683834
  • Laddar…
A
V Vector skrev:
Medlem på bh i 30min .. å redan beöm åt en produkt. Man undrar....
sedan frågan om produkten som jag köpte. ingen kunde svara på det, så jag gjorde det. varför är det konstigt😆
 
Självklart inget fel att ge produkter beröm om man är nöjd. Det som slog mig att du har varit medlem typ10 min när du svarar å ibland så verkar produkter å reklam bättre än dom är...
 
Vi har inte tömt vårt vattenlås på klart mer än 13 månader, trots långhåriga i familjen. Tydligen självrengörande det med, fast det är ett helt vanligt gammalt vattenlås. Är det verkligen ett problem?
 
A
Hep Hep skrev:
Vi har inte tömt vårt vattenlås på klart mer än 13 månader, trots långhåriga i familjen. Tydligen självrengörande det med, fast det är ett helt vanligt gammalt vattenlås. Är det verkligen ett problem?
?
 
Redigerat av moderator:
A
BirgitS BirgitS skrev:
Hur fungerar det och vart tar håret vägen?
allt finns på hemsidan. veste förklara än jag kan. det är något med vattnets hastighet och form
 
BirgitS
Jonasfhh skrev:
allt finns på hemsidan. veste förklara än jag kan. det är något med vattnets hastighet och form
Okej, jag tolkar det som att hår och smuts kommer längre ner i avloppssystemet och alltså ökar risken för att det blir stopp längre ner, vilket är svårare att fixa.
 
A
BirgitS BirgitS skrev:
Okej, jag tolkar det som att hår och smuts kommer längre ner i avloppssystemet och alltså ökar risken för att det blir stopp längre ner, vilket är svårare att fixa.
vattnet från en dusch går i samma rör som från toaletten... inget fastnar.
 
Jonasfhh skrev:
?
Jag undrade om det är ett verkligt problem som folk har att det blir stopp i vattenlåset, då jag aldrig varit med om det. Och då har jag ändå levt rätt länge och tappat en massa hår. Nästan allt faktiskt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.