har jag efter att stubbfräsaren varit här och tagit en granstubbe (60 cm diameter, 50 cm hög, med rejäla rötter ovan mark) och 3 björkstubbar. Måste jag åka till tippen med flisen, eller kan jag använda den till något vettigt??
 
värme?

Blandar du den med mull och kompost så blir den jord om några år
 
Värme är tyvärr inget alternativ. Det är inga jättemängder (har inte samlat ihop allt än eftersom det var mörkt när vi kom hem), men vi har pelletspanna, så övriga användningsområden är av intresse. Kompost har jag ingen (allt för att undvika sniglarna), men jag skulle kanske kunna lägga ut flisen (den är olika grov beroende på vilken stubbe och var på stubben det flisats) utmed häcken direkt på marken? Ska inte plantera ngt där, men för att hålla jorden ogräsfri?? Tack för tipset.
 
Det går att använda där du inte vill ha ogräs. Blir så småningom jord ialla fall.
 
Det blir säkert jättebra att lägga ut flisen utmed häcken.
Jag har, för flera år sedan, lagt ut flis på marken mellan några glesa och låga buskar där jag hade problem med ogräs. Det har gått bra, och snyggt och välskött ser det ut dessutom.
 
Hej, gör ett löparspår på tomten. flis är skönt för trötta ben // Micke
 
Nähädu, något löparspår blir det inte, det kan jag lova! Vi la flis på 150 m (??) stig på landet i somras och det räcker. Flisade ner en ek, 2 rönnar, en asp och en massa sly, bort mot 6-8 kubik, som vi körde med skottkärra. Här är det tack och lov bara 3*6 skottkärror (björkarna) och säkert lika mycket till på granen. Men något löparspår ska vi inte ha :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.